| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Intercooler från KL-racing?
|
4665 besök totalt |
|
Ngn som har ngr erfarenheter av KL-racings intercoolers? De ser fina ut och har ett klart attraktivt pris, men är de bra eller är det billig asien skit bling bling? Kolla på länken nedan. www.klracing.se mvh Kristofer _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
|
För det priset är det garanterat "bar and plate"-kärnor från kina. Men varför skulle dom vara så himla dåliga?
Du hittar likvärdiga produker till samma priser på eBay. Varför betala 10k extra bara för att det står HKS eller nåt på dom? Skulle inte förvåna mig om dom är gjorda i kina dom också... _________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||
Jag tror inte heller att de är dåliga. På Stcs har det gjorts flertalet gruppköp både på universal kina-ic:s samt specialbeställda till Saab 9-3 och temperaturmätningar har visat att de kyler riktigt bra! Enda nackdelen jag hört är att att de är aningen tunga. Mvh Jonathan |
||
|
Risken med billiga importer är väl att de kanske läcker o dyl men det kan ju vara bra kvalla också.
Grejen är ju att det vet man inte förrän man har den hemma eller om man känner någon annan som varit testpilot. _________________ Markus Gillerstedt Ford Mustang 1975 |
||
|
Jag har faktiskt bara hört skit av dom som har dyra intercoolers och inte testat något annat. KL är ju så billiga så det är bättre att gynna dom. Om det skulle vara något fel så borde dom rimligen ersätta den.
_________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||
|
Polaren som jag delar garage med inhandlade en av deras modeller till sin Saab han håller på med, såg oväntat bra ut eller vad man ska säga för priset, riktigt fina får jag säga. Dock ej testad än, då det är liiite kvar att göra på bilen fortfarande.
_________________ Peter Karlsson |
||
|
_________________ Oscar Lindengren Volvo 242DL ( snart 242 T6 ) Nissan Sunny Gti-R Honda CBR954RR |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4665 besök totalt |