| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kylnings hjälp
|
757 besök totalt |
|
Kylnings hjälp
Jag har stora problem att hålla nere tempen på motor ligger på 105* och om jag gasar mycket högre, maxat mätaren en gång Är lite längre mellan lyse och kyl än vad som visas på bilden men vill inte på huven
Bild:
Kylen sitter helt bakom lyset finns ingen öppning i fronten så vilket Alternativ ska vara där det röda är, om något är bra/bäst. /Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
|
En radie är ju alltid att föredra, men skillnaden kommer inte bli gigantisk mellan de två allternativen.
Fram med bilder på åket så man kan se lite mer hur det ser ut. |
|
Min dator fick snurre så fick ta en annan bild (inte min)
annan fläkt ingen plastbit mellen front-kyl och ingen pump under bromsen där jag istället har en yta på 40*40cm fritt men rambalken bryter av öppningen underifrån "Kolla vad du kan göra för att evakuera luften närden väl passerat kylaren" Jag kan inte se något sätt att få ut luften bakom kylen, kan ju sätta en plåt bakom som leder ner luften men troligen så stannar den kvar ändå Edit: kom på att jag har ett 10*25cm hål ut till hjulhusetbakom kylen, är det något sug där?
_________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
![]() |
Skruva banåkabil
Kylnings hjälp
|
757 besök totalt |