Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8453 besök totalt |
Ähum ja... ![]() ![]() Jodå, bilen blev både starkare, snabbare och roligare... Re540s R-puckar sattes på och funkade mycket bättre. Nytt folk träffade man såklart, vilket alltid är skoj! I banväg med Kadetten blev bara Bilsport Superstage på Emmaboda helt nytt (riktigt skoj), men även andra ställen som Kullen och Rudskogen har besökts. Något Gotland Ring blev det ju inte heller... ...men det blev ju ![]() ![]() ![]() (skönt att vara av med den oskulden ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Det blev lite formelbil, väldigt lite formelbil ![]() Ett msls-race blev det iaf. 2sekunder snabbare än förra året (i samma bil) och med en chikankona istället för en Nissan i fronten ![]() SLC blev bättre, till slut. Året började lite halvknackigt men ordnade till sig med stora starka startfält ![]() Bonus under året var ett osannolikt kul race uppe i Skepptuna i början av året. Och sen blev det visst en formelbil till i garaget. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
omställningen var väl större än vi trodde. Kom imål i alla tävlingar jag ställe upp i. Men inga sensationer. Bilen har varit över alla förväntningar. Junior fick bryta en tävling med bakaxelras. Tyvärr så regnade det på alla tävlingar han körde och det var första gången det sprätte där bak så inga direkta placeringar togs. _________________ Daniel Steiner |
||||||
1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7. ![]() Så säsongen 2006 kan sammanfattas som 7 tummar ner. Plus en tumme ner till för att jag trodde jag skulle få ut den på nån bana i år... ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Råkade ut för axelskador under semestern så mitt banår fick ett trist slut. - Banmöten blev det inte så många. ![]() - 2 Konbanor blev det (Emmboda). ![]() - Gotand ring blev det. ![]() - Var mer aggressiv men behöver jobba mer på det. ![]() 3 av 4 är väl OK men det känns ändå som ett negativt år eftersom jag inte kunnat köra sedan semstern. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
![]() Inget av det där blev det. Fast nu är det ju nya tag med ett enklare projekt. Hoppas hoppas det blir körbart till sommarn. Har ju iaf fantastiskt stöd och hjälp från erik (med blå asconan). _________________ Markus Ålind |
||||||
Re: Målsättning 2006
oj, oj, oj... ![]() 1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. Varken eller, tror faktiskt jag körde två träffar men bara 6-7 varv per träff... ![]() 6. ![]() 7. ![]() Bonusmålen: - R-däck: Japp, och vilken skillnad! Rekommenderas! (Även om chassie- och motor-uppdateringarna kommer svida ekonomiskt framöver.) - Fullbur: In my dreams, fetmissades... ![]() - Vagnbok: Nope, nix, njet, icke... ![]() 3 av 7 plus ett bonusmål känns inte jättebra men... Egentligen tror jag att det blev en OK förstasäsong med Alfons, vissa problem identifierades och löstes och bilen rullar fortfarande. Med lite bättre planering på mek-säsongen så borde det inte vara svårt att komma igång redan till vårsäsongen, speciellt som Alfons är besiktigad till typ september nästa år! ![]()
Äh, håll klaffen... ![]() Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Mer effekt blev det men bara över 4500 varv/minut. Under detta går motorn som skit men nya kammen. Bussningar och styrväxel blev inte bytta pga pengabrist men jag hann med mycket annat istället. Körmässigt var det en flopp! Gjorde mitt examensarbete i Göteborg mellan Mars-Augusti så det blev ont om pengar och obefintligt med tid att mecka med bilen. Målet inför nästa år att att beta av så många saker som möjligt på att göra listan. Är rätt nöjd med bilen egentligen men det finns ju alltid saker man vill göra ![]() Samt att köra några banträffar. Ring Knutstorp vore trevligt att pröva. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||
Bil byttes redan i mars och massa bana och konbana har åkts, tror det stannade på 11 svängkörtillfällen för mig i år. _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
Hmm jag kommer inte att sätta upp någon målsättning för 2007 för det enda målet som jag lyckades infria i år var att köra färre dagar men å andra sidan blev det nog fler timmar på banan.. Jo ett mål som jag har för nästa säsong är att köra fler gånger med Expressen/SLC för det var verkligen lärorikt med deras instruktörer,, rekommenderas! _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7. ? har inte ställt av bilen än så jag vågar inte sätta betyg här än... Det blir ingen mer bankörning i år iaf. _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||
BTG 8.10 Nordschleife gäller för mig!! Bilen skall lättas, rensa inredning och förhoppningsvis plastruta bak. Bur, brandsläckare och strömbrytare skall monteras. Mer luft till motorn! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
HALLÅ DÄR! 2007 kommer blir en egen tråd, denna tråd handlar om 2006. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Fort men Fel, Sorry!! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8453 besök totalt |