Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
22 okt - Wunderbar!
3358 besök totalt
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
22 okt - Wunderbar!

Idag kan ha varit sista dan för i år för mig. Nu vet man inte längre om vädrets makter är med oss. Jag har haft en sagolik tur de sista veckorna med mitt schema kontra öppettider och väder.
idag åkte jag upp lite senare så att banan hade hunnit torka upp tills jag kom med mina r-däck.
Det blev att åka lite grann, och jag var förvånad över att det flöt på så bra mitt på dan. Det var inga olyckor, trots allt några bilar vid sidan av banan, men det var oftast maskinella problem med "Ölspur" varningar som följd.
Runt halv två så lyckades en Lupo ägare förstöra sin bil i Hatzenbach, och banan var stängd en längre tid.
Gick runt o prata med lite folk. Bla två tyska bröder som kör varsin stripad M3 CSL, och de är snabba! BTG 7.45. Såg bara en svensk reggad bil. En svart Porsche 993 Turbo som jag vinkade å vid macken, men lyckades inte hitta dem efteråt. Hänger ni här får ni ge er tillkänna.
Totalt 22 varv idag. 123 totalt, varav 106 i år. Skapligt facit, men jag tror inte jag har samma målsättning som norska Öiyvind som satsar på 1000 varv minimum under 2007!! thumbs up
Lycka till, o så syns vi på Pistenklause!!

Äntligen sprang jag på Christian också. Kul. Får hoppas vi får nåt mer tillfälle att köra i år, trots att alla trodde att det var sista gången för i år.

Hoppas ni står ut med detta inlägg, men jag behöver prata av mig lite. Längtar redan tillbaka!!!

Här kommer lite bilder.
Mattsvart Wiessmann. Coolt!

928 RS

Bröderna CSL

En goding!! Upphöjt "huvud" för att hjälmen skall få plats

Vad är dett aför en Mercsa??

Denna var för bred för grinden, så han fick backa ut igen, hihihihihihi.........

Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Mercan påminner ju onekligen om C111, men vad detta ska vara har jag ingen aning om. Hemmabygge kanske?

Här sen Jan 2005

Håller din Porsche bra för sådan behandling? Själv har jag bestämt mig att det blir en ringen resa till våren, trafikpolisen i Stockholm satte stopp för höstens planerade resa. Har sålt 924án, nu det lutar mot ytterligare en Maserati eller en Bmw M3.

Snabba CSL bröder!

Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Avregistrerad anv. skrev:
Håller din Porsche bra för sådan behandling?

Har reflekterat flertalet ggr faktiskt hur bra o felfritt ( ta i trä!!) bilen har gått i höst.
Massvis med både däck o bromsar kvar! De gula Pagiden fram ser knappt använda ut. Det är som Öiyvind (igen!!) sa, " jag plejer att icke bromse så mye"!! när jag fråga hur hans bil håll ihop. Han tankar nämligen full tank och " så kör jey till tanken är tom, sen tankar jey , tar en pölse o cola, så kör jag igen!!"

Det börjar utvecklas ett litet kärleksförhållande mellan den lilla blå och mig. Frun refererar till min " lilla älskarinna" när hon pratar om Porschen...

Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

RS 1800 skrev:
Mercan påminner ju onekligen om C111, men vad detta ska vara har jag ingen aning om. Hemmabygge kanske?

hmm googlade c111 lite men den ser inte riktigt ut så. Men det var intressant att C111 hade Wankel!

Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

"Mercan" verkar vara en dekaltrimmad Isdera. Blommade upp som en superbil med Mercamotor för ett antal år sedan och försvann sedan i glömska. Det som var mest speciellt var väl takfönstret och den takmonterade, men kanske mindre vackra, backspegeln.
Tror att värstingen hette 112i.

Efter lite googling får jag rätta mig själv och säga att det nog är en Merca trots allt, det verkar vara en CW311 som enligt www.isdera.de fanns mellan 1972 och 1978.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Re: 22 okt - Wunderbar!

Qvisfr skrev:

Vad är dett aför en Mercsa??

Det är väl en 108 I.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=30581&highlight=108

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Qvisfr skrev:

Äntligen sprang jag på Christian också. Kul. Får hoppas vi får nåt mer tillfälle att köra i år, trots att alla trodde att det var sista gången för i år.

Blir det ingen resa nu i helgen för att se den sista VLN tävlingen för i år.

Har flygbiljett bokat sedan i början av sept, men tyvärr så blir det ingen resa av för min del nu till helgen.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare

Lennart Jarmyr skrev:

Blir det ingen resa nu i helgen för att se den sista VLN tävlingen för i år.

Samma här

Synd för jag hade fått VIP biljetter av min hyresvärd! Surt.

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Qvisfr skrev:
Totalt 22 varv idag. 123 totalt, varav 106 i år.

Kul att äntligen träffas, Fredrik. Vi ligger kusligt nära varandra statistikmässigt för tillfället, jag har 130 varv totalt, varav 102 i år...

Qvisfr skrev:
Hoppas ni står ut med detta inlägg, men jag behöver prata av mig lite. Längtar redan tillbaka!!!

Ingen fara broder, här är du bland likasinnade. Vi förstår hur du känner dig, Fredrik

Qvisfr skrev:

Här kommer lite bilder.
Mattsvart Wiessmann. Coolt!

Den där var verkligen häftig. Väldigt speciell färg, mattsvart men ändå med en viss glanseffekt liksom!

Wimbach
Här sen Aug 2004

Hittade följande bild från igår:

om detta är ditt normala spår tror jag du kan hitta ytterligare lite tid i denna sektion genom att gå mer rakt på, det s.k. racespåret. Jag har laborerat lite fram och tillbaka och kan inte påstå att jag generellt har högre fart innan inbromsningen i Breidscheid med det runda Scuderia-spåret jämfört med racespåret (även om jag medger att det kan ha med min brist på känsla för feeling att göra... ). Din bil har ju dessutom mer effekt än min och borde vara ännu mer okänslig för ett snävare spår. Du kan nog tjäna några hundradelar genom att bromsa senare, gå rakare in i kurvan och ta ett tajtare spår, diskussionen kring den här sektionen i Peeters spårvalsforum antyder liknande slutsatser. 8.16 hänger löst!

Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Var är bilden tagen? Är det ingången i Breidscheid?

Var på nätet hittade du bilden?

Mvh,
Fredrik

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Qvisfr skrev:

Mvh,
Fredrik

Just det ja, bilden är tagen i Wehrseifen!

Kommer inte ihåg exakt på vilken site jag hittade bilden, men här är några sökmöjligheter om du har tid över! (Tror förresten det var 8:an eller 21:an...)

1. www.nordschleifenfotos.de
2. www.ringfotograf.de
3. www.motofoto.tv
4. www.nurburgring.be
5. www.frozenspeed.com
6. www.fix-focus.de
7. www.racepixel.de
8. www.ringbild.de.vu
9. www.ring-action.de
10. www.RacePicture.de
11. www.ringpics.net
12. www.sportfotoart.de
13. www.wheelshots.de
14. www.ringknipser.com
15. www.speedmotopics.de
16. www.cartuning.lu
17. www.best-of-booorn.de
18. www.racing-society.de.vu
19. www.ringbunny.fotopic.net
20. www.fotograff.de
21. www.nordschleifen-fotos.de.vu
22. www.speed-foto.de
23. www.ring-images.com
24. www.northloop.co.uk
25. www.mw-sportfoto.de
26. www.Nordschleifenfan.de
27. www.getri.de
28. www.hil-speed.de
29. www.torsten.2see.de
30. http://members.lycos.nl/nobody97826/...fen_tabel.html (Linksammlung)
31. www.pictures-nordschleife.de
32. www.motorrad-am-ring.de

Motala
Här sen Dec 2002

Hittade ett par till på den blå.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Christian Eick skrev:
Hittade följande bild från igår:

om detta är ditt normala spår tror jag du kan hitta ytterligare lite tid i denna sektion genom att gå mer rakt på, det s.k. racespåret. Jag har laborerat lite fram och tillbaka och kan inte påstå att jag generellt har högre fart innan inbromsningen i Breidscheid med det runda Scuderia-spåret jämfört med racespåret (även om jag medger att det kan ha med min brist på känsla för feeling att göra... ). Din bil har ju dessutom mer effekt än min och borde vara ännu mer okänslig för ett snävare spår. Du kan nog tjäna några hundradelar genom att bromsa senare, gå rakare in i kurvan och ta ett tajtare spår, diskussionen kring den här sektionen i Peeters spårvalsforum antyder liknande slutsatser. 8.16 hänger löst!

oj vad bilder det blev att titta igenom, Christian!!!

Ang. Wehrseifen så upplever jag att med Scuderians runda spår så flyter det väldigt fint att gå igenom med treans växel, lugnt o fint. Dock så kommer jag med mkt högre ingångshastighet i år och växlar från fyran till trean på den lilla "rakan" efter första högern, och med den fart det blir tycker jag att bilen då understyr i vänstern. Kanske läge att sänka ingångstempot lite för att ta igen det i utgången?

Händer att man kör om på insidan här och då blir det ju som "racespåret". Då behöver jag ner på tvåan för att inte fastna, och då blir det en hastig växling till trean på lilla "rakan" efter vänstern för att det skall funka. Inte idealt, men känns som enda lösningen.

Men som sagt, jag är novis och suger åt mig alla spårvals idéer.

Wehrseifen är ett ställe jag inte riktigt hittar rätt i ännu! Fegar också inför betongräckena i Breidscheid, Hedwigshöhe, Schwalbenswans och Kallenhard. Dock tycker jag mig blivit riktigt kompis med Schwedenkreuz, Aremberg, Bergwerk och Hohe Acht sista veckorna.

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Jag längtar redan tillbaka! Shit också...

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Christian Eick skrev:
Qvisfr skrev:

Mvh,
Fredrik

Just det ja, bilden är tagen i Wehrseifen!

Kommer inte ihåg exakt på vilken site jag hittade bilden, men här är några sökmöjligheter om du har tid över! (Tror förresten det var 8:an eller 21:an...)

1. www.nordschleifenfotos.de
2. www.ringfotograf.de
3. www.motofoto.tv
4. www.nurburgring.be
5. www.frozenspeed.com
6. www.fix-focus.de
7. www.racepixel.de
8. www.ringbild.de.vu
9. www.ring-action.de
10. www.RacePicture.de
11. www.ringpics.net
12. www.sportfotoart.de
13. www.wheelshots.de
14. www.ringknipser.com
15. www.speedmotopics.de
16. www.cartuning.lu
17. www.best-of-booorn.de
18. www.racing-society.de.vu
19. www.ringbunny.fotopic.net
20. www.fotograff.de
21. www.nordschleifen-fotos.de.vu
22. www.speed-foto.de
23. www.ring-images.com
24. www.northloop.co.uk
25. www.mw-sportfoto.de
26. www.Nordschleifenfan.de
27. www.getri.de
28. www.hil-speed.de
29. www.torsten.2see.de
30. http://members.lycos.nl/nobody97826/...fen_tabel.html (Linksammlung)
31. www.pictures-nordschleife.de
32. www.motorrad-am-ring.de

Läge att göra dessa länkar till en sticky?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Jag är också sugen på att prata av mig lite, har haft en underbar Ring-helg.

I fredags var jag där på förmiddagen och tittade när industrin testade. Audi R8:an gav verkligen mersmak, hur frän som helst! Nya M3:an kördes också och motorljudet var inte alls så dovt live som gjorts gällande i en annan tråd på forumet, mer som en blandning av M5 E39:ans jänkebludder och en 360 Modenas högfrekventa V8-sound. Nya CLK AMG Black Series sladdade också omkring, där var det mer jänke-V8 över ljudkulissen men den verkade gå fort som bara den.

I lördags var det VLN och det är ju alltid sevärt!

Igår var det turistkörning och 8 underbara varv i höstsolen med torra gula löv virvlande över banan. Speciellt de första varven på morgonen var nästan folktomma, underbart att kunna köra fritt! Ytterligare 9 sek kapning på BTG-tiden blev resultatet!

Nu är ju frågan bara om man kan snika till sig ytterligare körningar eller om vädret slutligen sätter stopp...?

Lidköping
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Läge att göra dessa länkar till en sticky?

Jäpp, jag la dem i tråden "Weblänkar Nürburgring": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=452801#452801

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Nürburgring
22 okt - Wunderbar!
3358 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande