Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 36283 besök totalt |
tjatar på min kompis varje dag att han ska lägga ut lite av materialet han filma.. men han e liiite ![]() ![]() _________________ Mvh Martin Nilsson Mazda 6 MPS |
||||||
Måste ha lite krängning så man kan visa upp ett rostfritt GTV underede, dom är inte så vanliga längre.
![]() Inner bakhjul stannar gärna till något när man svänger bromsar max samt växlar ![]() Björn GTV6-85 orginale (EXU850). ![]() ![]() _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Jag håller med Perra: Fint ljud. Vad finns där under huven, egentligen? Fö får du väl sätta upp en liten mast med orange vimpel på, så vi andra ser dej...... ![]() Tack PP för ytterligare, fina bilder ![]() Trevlig helg, alla! Anders _________________ Anders H Falkman |
||||||
En sån där vimpel som det är på barnkundvagnarna i varuhusen kanske? Får lov att säga att alla har varit väldigt uppmärksamma när jag kört om, har inte varit med om någon incident när någon inte sett mig och försökt köra över mig av misstag. Körde själv en Fiat Coupe i Roadsport för några år sen och minns hur man tittade i backspeglarna för att försöka få en skymt av "dom där jävla sjuorna" som kom farande som bålgetingar och körde om. Man såg dom i backspegeln och nästa gång man såg dom var när dom redan var förbi... Bilen är ett väldigt lätt bygge, 450kg, med stort sett allt hembyggt. Enda donatordelar som använts är stort sett motor och diff. Motorn är en Yamaha R1 98, nuförtiden med insprutning. Insprutningssystemet kom på helgen innan Sviesta och mappades upp på ett par kvällar under lite körande på vägen, därav den obefintliga tomgången och att den var lite lurig att starta. Återstår en del mappande innan det går som det ska i hela registret, dock gick det ganska rätt i de områden som används på bana så jag får säga att jag är väldigt nöjd. Karrossen är baserad på en gjutning från Uno Skoghs formar. Var dom formarna egentligen härstammar ifrån är inte lätt att reda ut, Uno avled 2002. Enligt vad Uno sa till mig så var hans formar tagna från en originalbil, vilket skulle innebära att det har gjorts två avgjutningar av Ferrari 500 mondial i Sverige (en släkting till Uno påstår att det var en 750 monza som gjöts av, men det tror jag inte på för dom ser annorlunda ut). Både Uno och Erik "ockelbo" Lundgren ska i så fall ha gjort avgjutningar av Ferrari. I Automobil #5 94 är en artikel med bilder på Eriks egna "ockelbo". På de bilderna så ser man att Unos karross skiljer sig i nosen, sittbrunnen, lite i nederkant på sidorna och större delen av bakpartiet vilket skulle kunna tyda på att det faktiskt är en annan bil som är avgjuten. Originalbilarna var försedda med handbyggda karrosser från Scaglietti och dessa skilde sig en hel del från varann. Paganos karross verkar förresten åxå vara baserad på Unos formar. Jag känner igen ett par ställen som Unos karros är osymmetrisk på, men en del småändringar verkar vara infört med försänkta baklampor och annat smått. Min karross är en del modifierad med nytt mittparti och lite ändringar i nosen, igenlagd motorhuv, flipfront annorlunda hjulhusöppningar etc. Sålunda: -Visst är det Ferrari i basen, Ferrari 500 mondial ca 1956 från Carozzeria Scaglietti -Fan vet formarnas verkliga historia _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Du får inte ta't på allvar....Vi håller nog utkik....
F ö kändes det som formen på din bil är lite mer slimmad och lägre än ockelbo`s, som jag har direkta minnen av ( en kompis hade en med Alfa Romeo inälvor ) Bellander på Guss Motor renoverade för många år sedan en Ferrari 750 ( eller 500) och körde med på SSK race. Den var också lite biffigare, som jag minns det. Men din version syns gå bra mycket snabbare, med, som det låter, dubbla varvtalet, ungefär!!! Keep up the good work! anders _________________ Anders H Falkman |
||||||
Nu tror jag inte du hade detta spåret men flera av evosarna och subbarna åkte innern i den..... Mycket konstigt om du frågar mig. Men, vad vet jag....... ![]() _________________ Richard Eliasson Alfa 156 Procar |
||||||
Ja ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Du har inte sett mitt slutrör då tror jag P.P... det där ser ju ut att nästan vara blankt... ![]() ![]() Vad är fel med min slutrör? :'(.. jag kommer att byta till nästa gång ![]() _________________ Steve Jenkins LMS Racingsektion Subaru Impreza USDM WRX++ JDM Mini 1975 E36 BMW Coupé- SÅLD Subaru Impreza Spec C - SÅLD Subaru Impreza STi 555 - SÅLD |
||||||
Bilder på Speedstern
Hej Det var en härlig avslutning, efter ett flertal besök till Sviesta i år (första säsongen), jag vill tacka arrangörerna för engagemang, glada tillrop och okomplicerade sätt. ![]() ![]() Finns det möjligen nga fler bilder på den röda Speedstern? Hälsningar Mikael _________________ Mikael Ankler M3 Touring 2024, Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002 |
||||||
Se där, här står ju jag och Ickad och tittar på när Björn river Novan eller något sånt. Airwalk: Jag GILLAR ditt slutrör ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Notera grönskan på spoilern... ![]() ![]() Apropå krängande 944:or, det var alltså INTE den här som efterfrågades. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() M5-fälg fram? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() Klart ballast i depån. ![]() ![]() Hårdast av alla laddade nog den här 535(?):an och std-164:an. Det måste gått åt ett par års däcksförbrukning den här dagen. Underhållande att se på ![]() ![]() t.o.m. lite hjullyft. ![]() Där med, om tittar noga. ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Det är lugnt, Clion brukar alltid lyfta på bakhjulet i rondellen. ![]() Kolla här bara: ![]() ![]() |
||||||
Jo, vi var två röda 944Turbo.
Det var inte jag som lutade ![]() Min tar iofs hårt på bromsarna och brukar skrika högt vid slutet på dagen. Det är Peders som lutar så illa. Dax för uppgradering? ![]() Lutar illa? Jag tycker jag bjöd till lite eller ? Nej det är väl dags för att se vad man kan göra över vintern. Är precis hemkommen från en sista körning på Gotland Ring, så kullllll! Passade på att byta brombelägg innan, sätta in en skalstol samt skaffa r-däck. Kan säga att det blev en skillnad trots blöt underlag. Nu får man sitta hemma, kolla bilder och gå i ide. Känns långt till våren. _________________ Peder Nilsson |
||||||
Hej Patrik! Joooo , de ska den la ![]() ![]() De har vart liite dåligt med åkat i sommar , ska se om de inte kan bli bättre nästa säsong. _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- ![]() |
||||||
Nu finns det ett litet referat på www.ssij.nu
Skulle gärna vilja veta lite mer om den seven som åkte wankel! // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 36283 besök totalt |