| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Hur gamla Pirelli Corsa?
|
1991 besök totalt |
|
Hur gamla Pirelli Corsa?
Köpte på mig en uppsättning Förhistoriska Pirelli Corsa R-Däck i Fredags,undrar om någon vet hur gamla dom är? Har googlat och sökt som en tok och har inte hittat något Corsa däck med samma mönster som jag har.
Pirelli Corsa 200/530/13" Dom var mycket billiga där av köp
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
|
Tror inte att det är ett r-däck, utan ett mkt gammalt regndäck.
om jag inte missminner mig så hette slicksen corsa också. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Ahaa till vilket årtionde hör dom till då? Gav bara 400:- för alla 4:a
Edit: finns ett litet nr instämplat på däcket.
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Har sett några danska rallyåkare som har haft pirelli corsa slicks. Känns lite som slitna gravel/tarmac däck Borde där inte vara någon datering på däcken? _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
På gamla tävlingdäck brukar det inte stå något datum, Men dom känns "för" gamla för att öht åka på.
Fast 1973 låter troligt i mina ögon
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
1973 allvarligt?
Ähee dom får nötas bak iaf. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Klart dom går att använda,han jag köpte dom av hade kört på gotlandring i sommras
Måste ändå ha minst 14" fram pga bromsarna,sen så kör jag ju ifs mest drifting. 4st däck med mönster + 2 breddade plåtfälgar + 2st Magnesiumfälgar för 400:- anser jg inte så dyrt
||||
He he _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Till det duger de nog. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
'risken är att däcken är så hala; 'att ungarna halkar av.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Uppdaterar lite.
Kollade märkningen på dom andra däcken och dom var olika,så datur borde det inte vara(om dom inte är gjorda i framtiden )
Hittade Rallycross däck med väldigt likt mönster så jag skulle nog tro att det är vad jag fått tag på. Ska bli spännande att slira runt på iaf
||||
![]() |
Däck för banåka
Hur gamla Pirelli Corsa?
|
1991 besök totalt |