| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa motorn
|
7929 besök totalt |
Mazda R26B, wankel motorn som satt i 787B som vann LeMans -91. |
||
|
Cummins... Har hört talas om det förr.
Tror att dom körde någon form av generator med den. Vi åkte båt oxå, och jag blev tvungen att uppsöka WC. På vägen dit fann jag dessa maskiner som jag heller inte vet vad det är för fabrikat på.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Då är det väl Caterpillar eller Perkins marin-dieslar.....
så har vi täckt in dom vanligaste dieslarna....
|
||
|
Jaa... kanske är dom vanligaste dieslarna.
Kanske är dom tråkigaste oxå, och inte alls lika häftiga spisar som man måste posta om här för att vara cool. Men dom är stora och levererar määängder med mos. Nja, kanske inte så mycket mos som krävs för att man skall vara frän och lite ball...
Fast dom har dubbla turboaggregat som bara mata... Kanske inte matar på såpass mycket att man är fräck och inne.
Dessutom måste man nog ha trippla turboaggregat i tvåstegs-versioner för att det skall vara coolt enough!
oj... glömde lustgasen, nog därför jag neggar lite. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
En sån här?
|
||
|
_________________ Jonas Hjältén pcs 4923 |
||
|
Det finns väl en "markbaserad" version av Merlinmotorn också? Tror i alla fall att det är en sådan som tillbringar sin tid i ett mörkt hörn av ett garage jag hyr. Den var visst införskaffad bara för att låta. Pyrotekniker är tokiga människor
Apropå turbos på båtmotorer: Har ni hört hur det låter i aggregaten på en finlandsfärja när gänget på bryggan användser gasen som om det vore en moped de kör. D.v.s. ifrån fullt spjäll till inget alls på nolltid... Ojojoj, vad det smäller och lever inne i dem
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Rätt!
Det stämmer även att det är 5-Litersvarianten. Jag måste erkänna att jag tvivlar på att det finns någon visuell skillnad på GT/S4-motorerna så det hade nog varit svårt att spika vilken av dem det var. Det var ialf en GT-motor från 89. Motorn var i stort sett samma som S4-motorn fast med lite vassare kammar. Detta gjorde att den varvade aningens mer och fick ut lite mer kusar. _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||
|
Lite fler bilder på Gillbrands motorer.
Här finns lite fler bilder på Gillbrands motorer för den som är intresserad. http://jr-motorsport.fotopic.net Klicka på Gillbrand /Jens _________________ Jens Richter |
||
![]() |
Bilder o videos
Gissa motorn
|
7929 besök totalt |