| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bur M3 E30
|
1 besök senaste veckan (1573 totalt) |
|
Bur M3 E30
Köpte en bur av Smen i Gunnarsjö till min BMW och skulle börja sätta i den men ser nu att den främre delen , dom som går ner i golvet där fram är knäckta innåt ca 1 dm skall dom inte vara så raka som möjligt Alla bilder jag hittat är dom raka uppifrån instrument brädan och neråt.
Kan jag ha fått till fel bil
_________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||
|
Låter normalt.
Man får vända och trixa nga gånger innan det ger sig vilket som är upp och ner samt vara NOGA när man måttar in. Det blir aldrig bättre än amn mäter och trixar men det är det värt i slutändan. Portapower ("Puttepåver" på småländska ) är guld värd. Man kan pressa ut mkt tex där du säger. Att de gjort som det gjort beror troligen på att amn ska komma åt att svetsa insidan mot plåten, men det går att lösa även med "diktanpassning". Man får måtta in allt, punkta fast rören i golvplattorna, släppa tbx hela paketet, svetsa insidan av röret i plattan och sen pressar på med PP:n igen och dra dit plattorna i golvet.
|
||
|
Re: Bur M3 E30
Jag har samma problem med min bur som är köpt av Guss och jag funderar på att svetsa en förstärkningsåda som är så pass hög som gör att jag kan kapa av den delen som är "sne". Har inte fått det att passa så det blir snyggt annars.. Om du kommer med en ide som är bättre än min så säg till så jag kan sno den istället
/Micke _________________ Mikael Olofsson |
||
|
Har en gussbur och trodde först också att det var fel framåtsträvor, men det visade sig att vi satt dom på fel sida. Är som tidigare sagt en hel del mätande o in/ut bärande innan det är klart.
_________________ Henrik Almroth BMW 1602 -73 projekt |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bur M3 E30
|
1 besök senaste veckan (1573 totalt) |