| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken spojler! Tänker han försöka flyga??
|
1 besök senaste veckan (1348 totalt) |
Han hade hört att han skulle starta i en "backtävling", därav vingens montering..
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
|
De kanske har vinklat om vingen för att tjommen som mekar ska få bättre plats, vad vet jag?
Ända tävlingen som kan konkurrera med den vingen är ju Pikes Peak där man använder extrema vingar pga den tunna luften men de kommer ju inte ens i närheten.... |
||||
|
En Porsche 935 med annorlunda vinge, jag vet vad den användes för, vet ni?
http://www.mavpca.org/trivia/Photo.j _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det ser ju vemsomhelst! Det är ju en sådandär påbyggnad man kan se på tex gammla Saab 900. Perfa och sova i på långresan.
|
||||
Min gissning är att slå ett rekord med en cykel som kör i suget bakom!?! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
Tråkigt dock om föraren av 935:an får för sig att vilja köpa Cornetto Soft... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Tråkigt?!?
Tänk er synen, då Porschen viker av för att köpa glass och cyklisten fortsätter i 300 blås genom polisens fartkontroll...
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
|
Jag har ett svagt minne av att rekordet i att cykla bakom bil ligger på runt 200 men det låter för fort för att vara möjligt.
En cigarrformad liggcykel jag läste om för många år sen kom upp i 93 km/h på planväg, tandemvarianten maxade runt 110
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
|
Rekordet med cykel ska ligga strax över 200km/h. Fast det är bakom bil och jag tror man har draghjälp i början för att komma igång. Duktig utväxling kävs!
|
||||
Rätt!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Du måste titta lite mer på TV, Peeter! Hade du gjort det hade du i ett konsumentupplysningsinslag sett att en tjej som blir påputtad i en Fiat 500 (eller 600) får se ett glasstånd och tvärnitar. (Usch, det blev ju nästan lite ekivokt)
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken spojler! Tänker han försöka flyga??
|
1 besök senaste veckan (1348 totalt) |