Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1336 besök totalt |
Han hade hört att han skulle starta i en "backtävling", därav vingens montering.. ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
De kanske har vinklat om vingen för att tjommen som mekar ska få bättre plats, vad vet jag?
![]() Ända tävlingen som kan konkurrera med den vingen är ju Pikes Peak där man använder extrema vingar pga den tunna luften men de kommer ju inte ens i närheten.... |
||||
En Porsche 935 med annorlunda vinge, jag vet vad den användes för, vet ni?
![]() http://www.mavpca.org/trivia/Photo.j _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det ser ju vemsomhelst! Det är ju en sådandär påbyggnad man kan se på tex gammla Saab 900. Perfa och sova i på långresan. ![]() ![]() |
||||
Min gissning är att slå ett rekord med en cykel som kör i suget bakom!?! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tråkigt dock om föraren av 935:an får för sig att vilja köpa Cornetto Soft... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Tråkigt?!? ![]() Tänk er synen, då Porschen viker av för att köpa glass och cyklisten fortsätter i 300 blås genom polisens fartkontroll... ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jag har ett svagt minne av att rekordet i att cykla bakom bil ligger på runt 200 men det låter för fort för att vara möjligt.
![]() En cigarrformad liggcykel jag läste om för många år sen kom upp i 93 km/h på planväg, tandemvarianten maxade runt 110 ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Rekordet med cykel ska ligga strax över 200km/h. Fast det är bakom bil och jag tror man har draghjälp i början för att komma igång. Duktig utväxling kävs!
![]() |
||||
Rätt! ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Du måste titta lite mer på TV, Peeter! Hade du gjort det hade du i ett konsumentupplysningsinslag sett att en tjej som blir påputtad i en Fiat 500 (eller 600) får se ett glasstånd och tvärnitar. (Usch, det blev ju nästan lite ekivokt) ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1336 besök totalt |