| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa mekhandskar?
|
7600 besök totalt |
|
Var köpa mekhandskar?
Från en kollega fick jag några par handskar från Tegera som var utmärkta som mekhandskar. Tillverkade i stretchtyg och med någon slags gummi i greppytorna. Tunna, tätt åtsittande så att man har kvar fingertoppskänslan. De såg väl ut någonting i stil med dessa: ![]()
Nu undrar jag - var kan man köpa dylika handskar? |
||||
|
Re: Var köpa mekhandskar?
Sök och du skall finna https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
|
|
||||
|
mekonomen säljer tegera.
på mitt lokala mekko, finns olika tegera montagaehandskar. något som jag använder när jag jobbar. dock ingen som liknar de du postar. dock så sälje autoexperten skyddas sortiment. de har handskar som heter guide och finns i ett otal varianter. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
|
om vi har sånna hemma så tar jag med det till garaget nästa gång det ska skruvas,
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
|
Kanon! Själv ska jag på fempappsplaneringsmöte ikväll - inget skruvande för mig heller. |
||||
|
Jag har använt (tack för sponsringen JC) Tegera 8127 Textilvantar och tycker de är kanon. 75:- (garanterat plus moms) för 12 par är inte så farligt och när man sliter hål på dem så fungerar de länge än.
Tajta tygvantar med plastnoppor för grepp Att det går att få på en M6mutter i ett skrymsle med vantar på är ett gott betyg. Det går tom att tvätta dem (ett par låg kvar i overerallfickan)
|
||||
|
JP säljer goa skruvarvantar
Kändes rejäla när vi var och kikade i hans "grotta" Tyvärr så behövde han ingen hjälp med att skruva i vipern dock
www.vipershop.se _________________ Jonathan Danell Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se |
||||
|
Sökte lite på rejsa men ingen verkar har tagit upp de "riktiga" mekhandskarna?
Kamasa och Mechanix känner jag till. Vet någon om fler bra märken? Jag har råkat köra med vinkelslipen i mina och behöver nya. Hitta bara Kamasa för 209 spänn här i stan. Köpte mina gamla exakt likadana för 99 i Halmstad. Nån som har tips på handskar och var man köper dom till bästa pris? |
||||
|
Re:
MICRo har Mechanix -kopior för 99kr (svarta) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
Skruvar man i nåt som har använts blir man skitig om händerna med tyg-ovansidan. Dessutom går det inte att ta på sig ett använt par utan att handlederna får skit också Hellre kardborreknäppning då.
Tegeras produkter: http://ejendalsprodukt.anxious.se/co Nånstans på http://www.ejendals.se/ ska det väl gå att få tag på lokala återförsäljare _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
|
Re:
Som är fullkomlig skit i jämförelse med tegeras sortiment. Det är min sämst investerade hundralapp hittills när det gäller bilen!
|
||||
|
http://www.jula.se
JULA har en jädrans massa olika typer av handskar. Denna handsken är go som attan...
För att inte tala om denna...
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Jag har Julas röd-svarta Yoke, mycket nöjd. Kostar 99 spänn och sitter perfekt. Mekar man med lite grisiga delar så går det utmärkt att handtvätta dem. Jag gnuggade ur mina efter mitt diffmek, så nu luktar de inte konstigt längre!
Funderar på att testa nån av Swehandmodellerna också, när Yokehandskarna är utslitna. Yoke är ju ett tufft, bilrelaterat namn också, knutkorsgaffel eller nåt? _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
|
har fått en trave Tegera 9105 av en bekant och dom är helt underbara
är xtremt bra fingertoppskänsla, att få dit en mutter som inte går se är lika lätt/svårt med som utan handskarna. dom är samtidigt väldigt starka och slittåliga. tanten klippte sig i fingerspetsen med trägårdssaxen, hansken fick en reva, men inte en blodsdroppe! är dock osäker på hur de skulle reagera vid brand... /ola _________________ Ola Gustavsson |
||||
|
Jag har en Ford så jag är ju tvungen att svetsa en massa...
Så brandsäkra hade varit bra. Inte skoj med plast insmält i handen...
|
||||
|
Re:
Du vill nog inte svetsa med tunna bomullshandskar heller... Men du kanske skulle ha kevlarhandskar med läderförstärkningar istället (det gör handarbetet mindre smärtsamt)
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa mekhandskar?
|
7600 besök totalt |