| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Mazda RX-7 1984 "Black Edition"
|
1452 besök totalt |
|
Har hittat ett bil som jag eventuellt är lite sugen på att köpa. Om jag ska köpa så måste jag i så fall först sälja minst en av mina RX-7or pga platsbrist. Kollar härmed om intresse finns: RX-7 1984, Black Edition
Svart metallic Knappt 15000 mil Importerad från Belgien 1999 Röd läderinredning, endast framstolar är är monterade i bilen för tillfället Burbåge godkänd för Roadsport Bilen är rostfri men med lite patina finns Renoverad framvagn med polyurethan bussningar överallt, blästrat och lackat Renoverad bakvagn, modifierad wattlänk med kullager, polyurethan bussningar, blästrat och lackat Mazdaspeed diffbroms (mycket ovanligt tillbehör) Racingbeat krängningshämmare fram (finns även bak men ej monterad) Jamex fjädrar Konidämpare (modifierade och kalibrerade för att passa fjädrarna) Momo Corse ratt Headers 15" fondmetallfälgar med gatdäck Hawk bromsbelägg oljekylare Elfläkt Det mesta under motorhuven är bytta eller renoverat.... Bes utan anmärkning, skatt betald Vagnbok för Roadsport finns Säljes i befintligt skick eller som original utan båge och med monterad inredning. Kan säljas med två olika motoralternativ: -original 12A (1,2 liter) 114 hk enligt regpapper. Med det avgassystem som är monterat är effekten ca 135-140 hk i verkligheten obs! Motorn var fabriksny när den monterades 1999. Därefter mindre än 1000 mil -Streetportad 13B (1,3 liter) RX-4 modell. Totalrenoverad och streetportad av Jörgen Blennow. Nya rotorhus, tätningar, oljepump, lager osv. Lättat svänghjul, kraftigare koppling. Balanserad. Bättre än ny! Effektuppskattning ca 200 hk beroende på förgasare. Har nu gått 55 mil! Aldrig bankörd. Pris: Med 12A motor 25000:- Med 13B motor 50000:- Många extra delar finns och kan ingå mot pristillägg: -14" originalfälgar med Yokohama 048 R-däck -Plasthuv (ca 5 kg) -Weber 50DCo med insug -"Coil over" fjäderben med Tokico dämpare och Eibachfjädrar. Helt nytt, ej monterat! Ring eller maila för mera info Titta även på http://www.kokos-racing.com/html/medlemmar/goran1/goran1.htm för bilder och specifikation Se även projekttråden på detta forum. Mail: till wankelsport@home.se Tel: 0702-315783 eller PM
Edit: La till ytterligare bilder, motoralternativ och pris! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Billig färdig Roadsportbil för största Roadsportklassen (B)
En Wankel kan väl aldrig vara fel
|
||
|
Fast ska man ha en ärlig chans att vinna i B så behöver man dock en bridgeportad 12A motor till den. Med en sån skulle man dock ligga väldigt bra till i klassen. Det blir inet särskilt dyrt heller!
Jag kan självklart berätta mer för eventuella intressenter! Med otrimmad originalmotor blir det klass C. Racevikt, inklusive förare (ca 75kg) och runt 20 liter bensin, är 1085 kg. Detta är med plasthuv och urplockad inredning. I övrigt ej lättad.
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Grymt fin den här bilen! Jag älskar den!!!! Kunde jag skulle jag, men min FC behöver alla mina pengar nu om jag ska ens en sportmössa att få ut den till sommaren 2007. Ett grymt köp för den som halar hem den! KÖP KÖP!
_________________ Anton Kindblad |
||
![]() |
SÄLJES
|
1452 besök totalt |