| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart slipa vev/linehorna block?
|
2098 besök totalt |
|
Aröds mekaniska borde kunna fixa veven i alla fall. De är vana att balansera och fixa med vevar. Om de fixar block också vet jag inte...? Du kan ju alltid ringa och fråga.
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Hur mycket skulle det gå på? _________________ /Kristian Elisson |
||
1850kr för arbetet på veven. 500kr för all mätning av block, stakar och vev. Sen a borrningen vet jag inte. Ska höra det med han när jag lämnar delarna. Har inte fått mina nya arp bultar än nämligen! mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
||
Det trodde jag med, men när jag frågade om slipning av vev så sa han att det utför wallens. Kanske gör balanseringen men inte slipnings arbetet? mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
||
|
Hur gick det på Walléns. Blev det bra?
Vad kostade bearbetningen av blocket? Funderar nämligen över att låta borra ett b20 block till överdimension då jag fått tag på fina smidda kolvar... Mvh Göran _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Har inte fått iväg blocket än
, har väntat på special ramlagers pinnbultar sen jag skrev detta inlägget. Men tror de ska komma på månda. Så jag lämnar blocket mm nästa vecka.
Återkommer med resultat! mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vart slipa vev/linehorna block?
|
2098 besök totalt |