Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3469 besök totalt |
Jag tycker vänstersvängen precis efter (D) ser så tight ut bara... och sen är det totalknas på vinkeln mellan utgående rakan (mot Hocheichen) och inkommande raka (från rakan med knixen efter Htazenbachskylten) På den här (bild variant 3) är de _nästan_ 90 grader mot varandra men i verkligheten är de _nästan_ parallella... Hoppsan!!! Nånstans måste det vara liiiite knas! _________________ ![]() |
||||||
Jo det är den vänstersvängen du nämner som svänger för mycket. Plus att dom fortsatt med en svag vänstersväng istället för rakan. om detta skulle rättas till, så skulle det bli mycket bättre! Scuderias karta stämmer ganska bra trots allt, om bara den ovan nämnda rakan skulle vara lite längre på deras karta. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Här har vi Scuderias Hatzenbachslalom vilken jag tycker ser absolut bäst ut. Högerknixen efter
den skarpa inledande högern ser lite skarp ut (men Johann du har nog rätt att GPL's variant är för öppen). ![]() _________________ ![]() |
||||||
Förstår heller inte riktigt vad du, Micke, menar med vad som är konstigt i ingången till Brünchen!?! Utveckla gärna detta! I Scuderia spåret släpper man ut bilen ända ut till högerkanten i dubbelvänstern ner från Eschbach mot Brünnchen. Race-spåret däremot håller en tightare linje där, ungefär som skissen visar. Precis som Magnus påpekar, så är den påföljande högern alldeles för snäv på deras karta och likaså är släpppunkten på vänster sida för tidig i nästa höger uppför backen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Var har du hittat satelitbilden? Den är ju ganska bra för att kolla om "kurvradien" verkar rätt på övriga kartor! Jag vet att det finns en på www.nurburgring.org.uk, men din verkar ha bättre upplösning. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
![]() _________________ ![]() |
||||||
Nej men bildfilerna blir _väldigt_ mycket mindre och snabbare att ladda ner med massa vit yta... Snäll jag är va? ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Back to the book:
Jag köpte min inne på en bokhandel i Adenau. Var inte så speciellt dyr. Som sagt så är Helmut förutom säkerhetschef(?) på gp banan också mc åkare. (7:49:71 1990 Honda RC30). Det gör ju att det mesta dels är mc spårval. Men det är mycket fina bilder och skisser över banan som kan vara till hjälp för den bilburne. BTW så har jag en film med Helmut vs. en schnitzer m3:a på ringen. Ingen annan som köpt den där nere? _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Jag har den också på en VHS tillsammans med en massa annat BMW-relaterat. Trevlig film! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Är du säker på den uppgiften? ![]() Helmut är duktig, inte minst att åka MC på Nordslingan och testa däck åt Metzler. Att han skulle vara säkerhetschef på en modern F1-bana känns dock lite främmande. Tycker man borde har hört det tidigare i så fall. Jag tvivlar tills jag blir överbevisad. ![]() Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
säker och säker.. men egentligen menade jag under mc arrangemangen (fast orkade inte skriva det) det var iallafall vad som sades när jag var där nere på roadracing..vet ej vart man kan kolla upp det ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
OK, det är ju en annan sak. Så vitt jag vet har Dähne ingen officiell funktion inom Nurburgring GmbH (bolaget som driver banan). Är rätt säker på man skulle ha hört någon om den saken i så fall. Nåväl, spelar mindre roll, jag tycker bara det är bra om man kan hålla fakta så korrekta som möjligt när det gäller den älskade slingan. Det förekommer ju så mycket rykten och felinformation om en sådan legend ändå! ![]() MVH Anders Jonsson _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
det var ju inte riktigt meningen satte ju (?) efter samt menad mc gp när jag skrev gp. Glömde att man brukar använda GP om f1 också ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Vill man köpa den så finns den här:
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASI _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3469 besök totalt |