Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1949 besök totalt |
F1 på Magny-Cours
Minardi tog första och andra platsen idag på första kvalificeringen inför racet på söndag. Jos Verstappen kör alltså sist i kvalet imorgon... Gissa om det regnade under kvalet idag. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Nja, det regnade väl inte under kvalet, men däremot innan. Upptorkande bana är väl närmare sanningen...
![]() Tur man har ZDF när man sitter hemma och är vrålförkyld... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Jag såg visst fel angående vattnet, men kvallistan ser åtminstone lite kul ut. Vi får väl se hur den ser ut imorgon. Förhoppningsvis regnar det då också.
First qualifying times from Magny Cours 1 VERSTAPPEN Minardi Cosworth 1m20.817s 2 WILSON Minardi Cosworth 1m20.968s 3 FIRMAN Jordan Ford 1m23.496s 4 HEIDFELD Sauber Petronas 1m24.042s 5 PANIS Toyota 1m24.175s 6 PIZZONIA Jaguar 1m24.642s 7 VILLENEUVE BAR Honda 1m24.651s 8 WEBBER Jaguar 1m25.178s 9 FRENTZEN Sauber Petronas 1m26.151s 10 DA MATTA Toyota 1m26.975s 11 BARRICHELLo Ferrari 1m27.095s 12 M.SCHUMACHER Ferrari 1m27.929s 13 FISICHELLA Jordan Ford 1m28.502s 14 COULTHARD McLaren Mercedes 1m28.937s 15 MONTOYA Williams BMW 1m28.988s 16 TRULLI Renault 1m29.024s 17 RAIKKONEN McLaren Mercedes 1m29.120s 18 R.SCHUMACHER Williams BMW 1m29.327s 19 ALONSo Renault 1m29.455s 20 BUTTON BAR Honda 1m30.731s _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re: F1 på Magny-Cours
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Jag har letat överallt efter en Minardi-keps till min bror, men jag har inte hittat nån. Jag såg en (1!) som hade en på Magny-Cours förra året, men de fanns inte att köpa vad jag kunde se. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
http://www.minardi.it/eng/eshop/
här hittar du minardi pryttlar http://www.f1-andmore.com/F1_and_more__Teams___Minardi_F1.php3 och här |
||||||
Undrar om de säljer massor av portföljer... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
|
||||||
Jag visste att det var nåt lurt med tiderna.
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
När jag var och kollade F1 på Spa -97 letade jag förgäves efter en Minardi-keps. Fleecejackor fanns det däremot... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Jo, det stämmer. Tydligen hade man glömt att torrdäcken är lättare än regndäcken som man hade vägt in bilen med... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Wirdheim tog andraplatsen i F3000 igår kväll.
Det kommer bli ett intressant lopp idag. Årets cirkus känns som den jämnaste och mest spännande på flera år. Ferrari, McLaren, Williams och Renault är alla med och slåss om segrar. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||||
![]() Vi får väl se om Wirdheim lyckas ta sig vidare uppåt i karriären. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Däcken tror jag helt klart! Kolla placeringslistorna de senaste loppen; med undantag för Brasilien (där det ju spöregnade) så har Michelin dominerat totalt. De enda som kör Michelin och konsekvent placerar sej sämre än Bridgestonebilar är Toyota och de enda som kör Bridgestone och konsekvent placerar sej bättre än Michelin är Ferrari, och då framförallt Schumacher. Williams hade ju fart innan också, men bilen käkade ju däck och blev svårkörd mot slutet av passen. Nu har dom lärt sej ställa in den och/eller modifierat chassiet så bilen inte käkar däck kanske? |
||||||
Tvärtom! Att bli frånkörd av lillebror är INTE kul för storebror som för inte så många år sedan kunde sätta sej (rent fysiskt) på lillebror om han försökte sticka upp (jag har storebror, så jag vet). Fast om man ska klå Ferramascher så går det inte an att bara vara bra en halv säsong. Men det är klart, Frank och Ron är ju inte direkt ovänner och har kanske delat upp säsongen emellan sej? JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1949 besök totalt |