| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Justering av k-jetronic
|
10 besök senaste veckan (4581 totalt) |
|
Justering av k-jetronic
Justeringsmöjligheter som jag har läst mig till: Systemtryck: Det tryck som finns i hela systemet. 5-6bar. Höjer man systemtrycket höjs även styrtrycket och man har inte ändrat bränsleblandningen. Det högre systemtrycket möjliggör dock att man kan sänka styrtrycket lite utan att bottna luftvågen och på så vis uppnå ett högre SPRIDARTRYCK. Styrtryck: Det tryck som håller luftvågen uppe (2-3 bar). Sänker man detta får man mer soppa överhela registret SÅ LÄNGE inte vågen är bottnad. Spridartryck: Är skillnaden mellan systemtryck och styrtryck och är det intressanta trycket för bränsleblandningen. Co-skruv: Påverkar tomgång + lite av mellanregistret. Har jag uppfattat det här rätt? Mkt tacksam för svar!
_________________ Andreas Thunell |
||
|
Re: Justering av k-jetronic
Spridartryck: Är skillnaden mellan systemtryck och styrtryck och är det intressanta trycket för bränsleblandningen. detta tror jag är fel.. styrtrycket påverkar väl endas kolven i mänghuvet. systemtrycket avgör hur mkt bränsle som ska levereras genom bränsleslitsarna ut till spridarna. jag har uppfatat co skruven som parallelförflyttning av en tänkt bränslmändskruva. är säkerligen fel. men summa sumarum den påverkar fullastområdet väldigt lite. jag har provkört k-jet spridare i testbänk, de har väldigt fin strålbild, så länge det inte är beläggningar i spridaren. då ser de ut som skit. höjjer man trycket över vad de är specade för hänger inte spridaren med speceillet länge innan stårlbilden är katastrofalt dålig.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
nej. även om jag hade kommit ihåg hur mkt så hade det inte hjälpt då jag mätte insprutningstryck. något man inte mäter på en k-jet bil. tror det står en gammal testbänk för k.jet i garaget.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
jo du får titta förbi i vår nån gång. då jävlar ska det mätas. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
|
Re: Justering av k-jetronic
'kan dock tillföra en sak: Man skall inte vända bimetallfjädern i styrtrycksventilen upp-och-ner.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Justering av k-jetronic
|
10 besök senaste veckan (4581 totalt) |