Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
detta måste gjort ont både för föraren & bilen..*suck*
<<   1, 2
2960 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Magnus Thomé skrev:
En bit väster om Örebro finns det en hemsk svacka/sättning på motorvägen som man ska ta det lugnt över....

Dementi:

Jag provkörde sträckan i fredags kväll och "hittade" inte svackan. Den verkar fixad thumbs up Jag hittade istället en annan ordentlig en idag mellan Eskilstuna och Södertälje

Uppsala
Här sen Feb 2003

Peeter skrev:
Under midsommarhelgen så kraschade en Ferrari 360 i Schwedenkreutz på ringen och landade på taket och fattade eld. thumbs down
Både föraren och passageraren omkom. thumbs down
Även där spekulerades det i att bilen skulle ha lättat över krönet och "flippat" runt.
OBS! Jag är inte helt säker på att det var orsaken till den tragiska olyckan och vill inte sprida falska rykten.
Men med tanke på var bilen låg så är det inte helt osannorlikt att det var så det gick till.
Kan det vara så, att Ferrarin borde ha en annorlunda utformad front på sina bilar?

Jupp, riktigt trist faktiskt. Dom verkar ha träffats på internet och åkt ner:

http://www.ferrarichat.com/discus/messages/174013/192976.html?10561418 . . . .

Karlstad
Här sen Apr 2003

Tycker personligen ni inte skall diskutera lyftkrafter i front osv. på en serietillverkad bil som orsakerna till sådana här olyckor.
Plåt finns det gott om
Själv blev jag en kompis kortare i vintras tacke vare en saab förare som höll 150+ km/h på vinterväg. Han strök själv med föresten.
Dessa olyckor tyder bara på dåligt omdöme thumbs down

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Allmänt banåkaforum
detta måste gjort ont både för föraren & bilen..*suck*
<<   1, 2
2960 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande