| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
F: Jean Ragnotti, igen...
|
1070 besök totalt |
|
Det var ju längesedan sist det var nåt med den gubben uppe såg jag när jag sökte, det var längesedan det var nåt franskt i bilväg här ö.h.t.
Hittade några korta snuttar på google som var sevärda, det kan vara någon som blir 'favorit i repris'... Håll till godo!
Här körs det gammal Clio Maxi så skjortan står rätt ut.
Favoriten i repris var denna, postad här för några år sedan. R5 & första Clio 16v körs. Samma bil igen. Fort går det även här på små smala alpvägar sommartid, Clio Maxi är det som framförs igen av den första modellen. Här är man på Renaults museum med Jean Ragnotti som guide, en del bilar att spana på allt från F1 till R5or.Hade nog varit ännu bättre om man hade kunnat franska denna rullen... Lite åkning på banan blir det först 11min i i filmen med R8 Gordini (med mycket scandinavian flick ), sen avslutas det hela med en R5 Turbo 2 som körs med fin sladd runt banan några varv, ett sånt ljud! Sen kan man stänga av för resten var inte intressant, Golfspel och sånt.
Avslutar med två lite roligare filmsnuttar, den första visar en snygg(?) målgång med en R21 Quadra. och varför inte parkera räsern lite snyggt i depån också, showa bör man ju göra när man får tillfälle verkar det som.
_________________ Peter Karlsson |
|
Riktigt grym på att ratta. Nån kanske borde påminna honom om att clion är fwd
![]() ..
Intressant vide när dom besökte renult. rätt praktiskt att kunna franska ibland. Han verkar ju ha provat det mesta under sina år =) _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
![]() |
Bilder o videos
|
1070 besök totalt |