Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Northloop Touristenfahrten 19.11.06 [Marc Weichert]
2430 besök totalt
mw-sportfoto.de
Mülheim-Kärlich
Här sen Okt 2006

Trådstartare

here are some pictures from today

more on http://www.mw-sportfoto.de

Örebro
Här sen Okt 2005

Great pics! The Impreza drivers looks to be having fun! .

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Made skrev:

Det har han och jag med när jag åkte med . Notera om du ser något som inte sitter med orginal på några av de Norska bilarna.(porscharna)

I övrigt körs subban av Patrik Furstenhof, han finns ju på forumet och gillar även han att köra brett, han hade ett par sköna hojar med sig oxå.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Nice pics! thumbs up

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Göte RS6 Sjögren skrev:
Notera om du ser något som inte sitter med orginal på några av de Norska bilarna.(porscharna)

Beats me, annat än att de verkar ha någon sorts skyddstape i fronten.

Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Göte RS6 Sjögren skrev:
Made skrev:

Det har han och jag med när jag åkte med . Notera om du ser något som inte sitter med orginal på några av de Norska bilarna.(porscharna)

I övrigt körs subban av Patrik Furstenhof, han finns ju på forumet och gillar även han att köra brett, han hade ett par sköna hojar med sig oxå.

Se där! Såg en bild på en svart 320si med "rent racecar.de" banner, var det den ni hade hyrt? Trodde ni skulle vara på väg hem på söndagen .

edit: Nope jag kan inte heller hitta något utöver original på bilarna (letade febrilt efter en antenn men såg ingen).. Enlighten us Gaute! :idea:

/Martin

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det sitter en driftbox i framrutan på Porscharna, skulle jag gissa...

Örebro
Här sen Okt 2005

Ja titta! Jag kollade för högt

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Lennart Hall skrev:
Det sitter en driftbox i framrutan på Porscharna, skulle jag gissa...

stockholm
Här sen Maj 2004

Made skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Made skrev:

Se där! Såg en bild på en svart 320si med "rent racecar.de" banner, var det den ni hade hyrt? Trodde ni skulle vara på väg hem på söndagen .

edit: Nope jag kan inte heller hitta något utöver original på bilarna (letade febrilt efter en antenn men såg ingen).. Enlighten us Gaute! :idea:

/Martin

Killarna från Norge hade hyrt 320 Si(173hk). Jag fick prova den ett varv och den är jättekul faktiskt, mitt första och enda varvet med den i regn gick på 10.47 BTG. Jag har ju alltid vetat att BMW kan göra bra bilar därför har jag alltid haft dom, denna 320SI är i mitt tycke extremt kul och potent. Bilen förmedlar en tajt och fin körglädje. Bara efter ett par meter i regnet drog jag på smilbanden, ja det är något helt annat än BMW 118.
Vi hyrde en BMW 118 disel, skrället har inte mer än 123hk, den fick jag runt med 4 pers i bilen på 10.57 BTG oxå i regn, upp från bergwerk mot angstkurve gick det inte fortare än 140 på mätarn:D(har inte kollat av driftboxarna än, men verklig fart är det säkert inte mer än ca 134). BMW 118 körde jag runt flera varv dock.

Sedan hyrde vi en dag en Ford Mondeo 1.8 kombi med 127hk och vinterfriktionsdäck . Den gick runt i regnet på......äh den var liksom väl trött. Styrningen var faktiskt ok i mondeon.
Men ack så trött den var, den är ju en bit tyngre än 118 BMW som inte heller var någon raket direkt, men de har ju i princip lika få hk.

I övrigt fick jag prova mina landsmänns 997 turbo samt cayman thumbs up Cayman kräver snabba reflexer, vilket jag lyckligtvis har, den kommer väldigt snabbt i baken då regnet vräker ner samt höstlöven ligger i travar runt vissa partier på ringen. Lärorik helg, särskilt intressant att köra så olika bilar.

Vill åka ner till helgen igen, det var mycket gnäll på att det regnade hela helgen, personligen tycker jag bara det är skoj, särskilt på ringen, det ger en extra dimension.

Tokholm
Här sen Apr 2004

Äntligen hemma efter en MYCKET rolig och givande helg på "Ringen" tillsammans med div Svenskar och trevliga Norrbaggar!!

Har nog aldrig haft så skoj i en bil då lördag/söndag var blöta dagar med extremt mycket körandes i sidled - eller vad sägs om att drifta i svackan på Fuchsröhre i över 220km/h med personal i från Ringen & sittandes bredvid en!!

Lyckades med en snabbaste BTG tid i regn - väl använda Dunlop Direzza (som är sjukt bra i alla väder) - på 9.22 enligt filmkameran samt 7.47 i torrt vilket får anses ok!!

och till Norrbaggarna - tack för ett mycket trevligt sällskap och på återseende nästa år när race Subarun är redo!!

/Fürstenhoff

Ps! om ni ser vad som sitter ovan på spoilern på Subarun så kan ni säkert gissa att kul material kommer inom kort i från denna resa då det satt 6!!! totalt på bilen under 5 varv - självklart med tillstånd!! Ds!

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

No1 skrev:
Äntligen hemma efter en MYCKET rolig och givande helg på "Ringen" tillsammans med div Svenskar och trevliga Norrbaggar!!

Har nog aldrig haft så skoj i en bil då lördag/söndag var blöta dagar med extremt mycket körandes i sidled - eller vad sägs om att drifta i svackan på Fuchsröhre i över 220km/h med personal i från Ringen & sittandes bredvid en!!

Lyckades med en snabbaste BTG tid i regn - väl använda Dunlop Direzza (som är sjukt bra i alla väder) - på 9.22 enligt filmkameran samt 7.47 i torrt vilket får anses ok!!

och till Norrbaggarna - tack för ett mycket trevligt sällskap och på återseende nästa år när race Subarun är redo!!

/Fürstenhoff

Ps! om ni ser vad som sitter ovan på spoilern på Subarun så kan ni säkert gissa att kul material kommer inom kort i från denna resa då det satt 6!!! totalt på bilen under 5 varv - självklart med tillstånd!! Ds!

Hej Patrick, tack för åkturen, kul att åka brett. Eftersom jag satte in drifboxen i din bil så har jag lite kul info om just hur många grader drift du satte bilen i samt i vilka hastigheter och på vilka partier.

Just detta varvet var på 9,45,02min BTG i regnet på r-däck.

Ut ur karusselen(8,58,42) 22 grader drift / verklig hastighet 126km.

Brunchen mellan brunchen 1 och 2 alltså på rakan, drift mitt på rakan 41,13 grader/vad hände där? /verklig hastighet 120km (8.59.50-8,59,52)

Swedenkreutz(8,54,15) kottenborn 214km verklig hastighet
Swedenkreutz( 8,54,24) ingång vänster kurvan/ verklig hastighet 150km.

T13 vänster ner mot hatzenbach just efter gammla depån(mellan 8,52,20-8,52,54) 20 grader drift/verklig hastighet 55 km.

Tokholm
Här sen Apr 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:
No1 skrev:

/Fürstenhoff.

Hej Patrick, tack för åkturen, kul att åka brett. Eftersom jag satte in drifboxen i din bil så har jag lite kul info om just hur många grader drift du satte bilen i samt i vilka hastigheter och på vilka partier.

Just detta varvet var på 9,45,02min BTG i regnet på r-däck.

Ut ur karusselen(8,58,42) 22 grader drift / verklig hastighet 126km.

Brunchen mellan brunchen 1 och 2 alltså på rakan, drift mitt på rakan 41,13 grader/vad hände där? /verklig hastighet 120km (8.59.50-8,59,52)

Swedenkreutz(8,54,15) kottenborn 214km verklig hastighet
Swedenkreutz( 8,54,24) ingång vänster kurvan/ verklig hastighet 150km.

T13 vänster ner mot hatzenbach just efter gammla depån(mellan 8,52,20-8,52,54) 20 grader drift/verklig hastighet 55 km.

Fasiken va ballt - ett måste i en framtida "Ringen" bil så att passagerarna kan se fakta efter ett avslutat varv!! thumbs up thumbs up thumbs up

Ser fram emot nästa repa till "Ringen" då racerbilen äntligen skall vara klar för helt andra tider!!

På återseende GS!!

FILM på ett av dom 5 inspelade varven är på ingång så fort producenterna klippt ihop alla kameror!!

/Fürstenhoff.

Ps! och jag som tyckte att det var halt på "Ringen" med slitna R däck, dock inget i jämförelse med hemresan på ca 160mil i spöregn då VW bussen lyckades smita med vinterdäcken!! Ds!

HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

No1, var det ok att köra utan fram skylt eller är du bundis med dom som har banan? Varför jag undrar, är att jag i oktober åkte utan fram skylt, och fick ett himla ovett över mig för det så det var tur jag hade med min skylt, för jag fick inte åka någe mer utan den...

Tokholm
Här sen Apr 2004

HTR skrev:
No1, var det ok att köra utan fram skylt eller är du bundis med dom som har banan? Varför jag undrar, är att jag i oktober åkte utan fram skylt, och fick ett himla ovett över mig för det så det var tur jag hade med min skylt, för jag fick inte åka någe mer utan den...

Näää, inte ok även om jag känner delar av personalen!!

Vi försökte få fast den efter det att "någon" haft sönder hållaren vilket medförde att den hamnade på instrumentbrädan vid infart på banan som en nödlösning samt ner på golvet vid "Bridge"...

/Fürstenhoff.

Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Du har PM Patrik!

Nürburgring
2430 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande