| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Kasserat bromsok till väggprydnadsprojekt
|
1 besök senaste veckan (1947 totalt) |
|
Jag håller på med ett väggprydnadsprojekt och har inhandlat en OZ fälg från an ETCC bil samt en 15" bromsskiva. Jag hade tänkt att försöka få till något sorts alunav och sammanfoga dessa för att sedan göra en väggprydnad till garaget (eller hobbyrum i huset). Det coolaste hade varit att även hitta ett bromsok (och kanske centrummutter) för att få "konstverket" komplett. Är det nån som har ett kasserat ok i lite maffig storlek liggandes på hyllan, eller varför inte en halva av ett ok?
_________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
|
Jag har ett par Wilwood Dynalite som är trasiga, ska se om något har en hel framsida. Dock är det ju inte så stora ok.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Det verkar inte lätt att få tag på något kasserat ok så jag får nog tillverka ett själv för garaget är beställt så prydnaden ska hängas upp till sommaren
Är det någon som har en ritning på ett rejält bromsok??? Får jag bara tag i en ritning på ett typ sexkolvsok så tänkte jag fräsa ur det i trä och lacka det. Borde fungera och få ett okej utseende. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
|
På ebay brukar det ibland florera lite "reservhalvor" till wilwood sexkolvsok för ganska humana pengar. Leta lite där och se om du kan hitta något.
Jag kan ev. hjälpa dig att ropa hem något om du inte är reggad på ebay. |
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (1947 totalt) |