Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
740 besök totalt |
Västkustloppet (modemdödare)
Var och fotade lite på Falkenbergs motorbana igår (söndag). Tänkte dela med mig av bilderna och lite sådant om någon är intresserad av att se. Hela bildserien hittar du här. STCC i all ära, men den historiska cupen tycker jag är klart mycket fräckare. Kan någon säga mig vad detta är? Jag har räknat ut att det är någon Lancia Abarth nånting, men vad? ![]() Välputsad Amazon. ![]() Detta gör mig knäsvag. Rätt fräckt med en rejsbil med original träinredning i och plysch i nyskick. Dock ej hela inredningen men dörrsidorna var som när de lämnade fabriken. ![]() ![]() Klassisk racebil - Ford Capri MK1. ![]() Vinnaren. Så fräck. Backspeglarna var mindre fräcka - förlängda. Riktigt rejsig look och go dock. ![]() Även Volvo original-cupen var ute trots att det inte stod något om det i programmet. ![]() ![]() Alla var dock inte på riktigt lika gott humör som alla andra... ![]() Notera att det är en frontspoiler som har tryckts ner i en soptunna. Bilen den satt på (frontspoilern inte soptunnan) står i bakgrunden och är inte helt rak i ramen längre. ![]() Som sagt. Hela bildserien inkl. STCC m.fl. hittar ni här. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
Abarthen körs av Stefan Svensson ifrån Växjö Sportvagnsklubb. Tror att det bara finns en till i landet, som står på Rydaholms bilmuseum. Man kan lugnt säga att det är en kompakt bil, det där.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
740 besök totalt |