| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsskivor till volvo
|
1124 besök totalt |
|
Bromsskivor till volvo
Tänkte byta upp till 305mm/28mm skiva på min volvo 242:a. Kör med AP ok och 15" fälgar så nu har jag fixat en beggagnad skiva från en volvo S80. Den passar perfekt på 240i navet men skivan är inte lika djup som på 240 så jag måste dit med spacers mellan skivan och fälgen för annars tar oken i fälgen, men det tråkiga är att om jag måste spaca ut fälgarna så måste jag göra en skärmbreddning runtom och det vill jag inte!! Nån som vet av några 305mm/28mm skivor som bygger som volvo 240 skivorna? Bmw kanske har? Här är två bilder respektive volvo 240 och S80 Volvo 240 skivan
Volvo S80 SKivan
_________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
Blir ofta så i slutändan ändå...
Var tar du hem skivorna? Robertsson säljer ap _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Tarox har fin catalog med måttsättning så man kan kolla vad finns på vad.
http://www.tarox.com/english.html ---> catalogue ---> fast road catalogue ---> brake disk / brake pads ---> "bilmärke" _________________ Mats Blomström <>-<>-<>-<>-<> BMW 320d touring -13 Porsche 944 -86 Buell xb9r -03 Chimo Cobra ~82 Marin san rafael ~98 Fötter -70 |
||||||
Hehe ja det e sant... Robertsson vem är det? Såg att rallyimport säljer skivor annars.. Lr så om man importerar själv men vet inte om det blir så mycket billigare.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
Rallyimport är Robertsson
Billigaste jag kunnat hitta. Brukar handla allt som går av honom. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Aha då är jag med, ja jag ska ringa honnom i morgon.. Nån som vet vad man ska göra okhållare i för material? Har tillgång till aluminum och magnesium _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
Tror det kom upp i den tråden vi hade innan? alu 7075 eller nåt
_________________ Daniel Steiner |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromsskivor till volvo
|
1124 besök totalt |