| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur göra ett kryss i en bur enklast, ursågning av rören.
|
1719 besök totalt |
|
Där i mitten där dom 2 rören möts, hur får man det bra? Någon som har någon bild på dom 2 rören hur dom är ursågade i mitten så jag förstår hur jag ska göra på ett ungefär? _________________ /David Johansson |
||||
Jaha, är det så man gör
Gör alla så eller finns det fler allternativ? _________________ /David Johansson |
||||
Alternativet skulle väl vara att fräsa/slipa ur för halva det andra röret och göra så med båda rören. Ungefär som gammal timmerstuga. Men om det blir starkare eller är reglementsenligt vet jag inte, men svetsat och sedan målat kan nog ingen se skillnaden. _________________ Roland Johansson |
||||
Man ser ju fortfarande svetsfogen, om den går som en orm runtom krysset eller om det är två ringar runt varsitt urtag. _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
|
Sen här har du ett litet program som enkelt gör mallar hur du ska kapa ifall du vet vilka grader rören möter varandra.
http://wb747623.bahnhofbredband.se/f |
||||
|
||||
Hm, hänger inte med riktigt. Tycker det ser helt knäppt ut. Du får gärna förklara
_________________ /David Johansson |
||||
Ahh, jag tror jag förstår. Man skriver ut det sen klipper man vid linjen och snurrar det runt röret och så har man en mall. Men varför är det då 2 linjer, är steckad och en heldragen? edit: Ahh, förstod det också
Den streckade är det där smala yttre och den heldragna är det inre, jaja, jag förstår iaf
||||
|
På rally och rallycrossbilar är det rekomenderat att använda en hel pipa när man gör kryss och sen två små pipor till resten av krysset
|
||||
Är det inte så alla andra också skrivit?
||||
|
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1719 besök totalt |