Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2666 besök totalt |
VW Golf II Gti 8v -84
Tja. Planen med bilen är att Den fortfarande ska vara Gatlaglig men ändå såpass race att inget behöver ställas om inför banan. Förutom däcksbyte kanske :P Saker som sitter på bilen redan nu är Extraktorgrenrör Lamelldiffad 4petad växellåda Fjäderbenstag fram Det är tänkt såhär Inredning: Ska hållas så spartansk som möjligt. Två stolar och instrumentpanel. Dörrsidorna ska kläs med rak plast eller tunn plåt. Golvet ska rensas från asfaltsmattor och sedan målas vitt. Batteriet ska även flyttas till bagaget. Motorn: Behövs inte göras något mer med den enligt mig då den går relativt bra. Byte av luftfilter och servicedetaljer ska dock bytas. Chassit: Ska rostlagas i den mån det behövs. Det är inte mycket. Lite på förarsidans golv och höger hjulhus bak. Den ska såklart bli lägre och hårdare och där hoppas jag på att fåtag på en sänkningsats till ett bra pris. Fjäderbenstag Fram sitter redan där och det ska till ett mellan Tornen ibak också. Blir Kanske en bur i den men inget som är bestämt än. Utseendet: På stylingsidan just nu finns det Jettafront, 88ans dörrar, Stora kofångaren bak, Uppkapade lufthål i huven(Ska läggas igen), Svarta bakljus med ögonlock(ögonlocken ryker), Dtmblås och sen en relativt dålig mattsvart lack :P Lite bilder på bilen då. ![]() På Dollyn påväg hem. ![]() Nyss hemkommen. Som synes inte så snygg =) ![]() Såhär ser det ut under huven. Är tänkt att det ska rensas upp endel där :P ![]() Fälgarna bak (135 x 13") böts ut direkt mot ett par Opelfälgar som iaf hade samma däcksbredd som fram ![]() Sen börjades det med att rensa ur stolar och inredning. ![]() Vit frånbörjan ;D bälten och allt ska bort för den ska ändå reggas om till 2 personers. Notera dom nya skärmkanterna ja fick med. ![]() Innan denna bilden togs har jag rivit bort mätarhuset och bytt en lampa. Därför det saknas lite grejer. Ratten böts ut mot en som gick att styra med. Den gamla låg 0.5cm från blinkersspakarna då den hade ett nav på ca 2cm. Rosten på golvet är ytrost och inget farligt. ![]() Dålig bild på extraktorgrenröret. 4-1rör ska väll ge mer effekt på höga varv om jag inte tar fel? ![]() Rosten i högerhjulhus. ![]() Ytrost i golvet. Ska slipas ner och målas vitt. Notera dom äkta OMPpedalerna haha ![]() Det kommer att uppdateras med bilder varefter jag gör något med bilen. Bilen ska även flyttas in i ett garage såfort det är uppstädat där. Lite frågor jag har Angående bilen är hjulvinklarna bak. Det är Pluscamber. Det går väll inte att ställa in? Kan det vara att bakaxeln är sne? Sen nån som vet om det går att använda fjäderben från en Audi 90 -88. Dom ser nämligen exakt likadana ut vid en första blick. Detta ska hållas med en så låg budget som möjligt så bonnmeck som fungerar är av intresse. Planerar väll att bilen ska vara i det skick jag vill ha den till sommaren 2007. Allt beror på jobb och Pengar. // riLLe _________________ riLLe Svanberg |
||
(4-1rör ska väll ge mer effekt på höga varv om jag inte tar fel?)
Dåligt med fräs på låga varv är ett annat sätt att se på saken. ![]() ![]() _________________ Andreas Johansson |
||
Re: VW Golf II Gti 8v -84
Ja en del ordnar sig arbete... ![]() Bakaxeln har troligtvis fått sig en smäll (på båda sidorna?) för original så ska det vara negativ camber. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jo det med bakaxeln verkar nu när jag glott litte att det mest är på höger. Så Det kan nog vara så att dom använt domkraft eller kört på nåt... SKa titta mej omkring efter en axel. Går det att ta en CL axel å sätta på GTI Naven så man får skivor?
Sen det med Jobb på bilen. Det är väll sådär me jobb :P beror ju på vad man är ute efter somsagt. Just nu håller ja inte på med golfen så mycket. Håller på med bruksbilen inför besiktning och lack. Men efter det så ere fulla tag på golfen igen. _________________ riLLe Svanberg |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2666 besök totalt |