Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (35284 totalt) |
Har beställt 108 borde komma idag. 100 var slut. Ska köra den 18:e så kan vi se hur det funkade. _________________ Daniel Steiner |
||||||
det stod väl det första som kom upp när man startade filmen.. ![]() _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
Fick monterat idag.
200mm och 108 nm fram. inte sååååå hård tycker jag. Tvärtom blev jag förvånad. Sätter man sig på Audin så är den hårdare och det med grusfjädring ![]() 200 långa är för kort. Hjälpfjädern räcker inte riktigt till, fattas ca 1 cm. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Bak har jag 300 mm / 35 nm och den blir för hög. Hur höga är dina? _________________ Daniel Steiner |
||||||
345Hk och 435Nm på bakhjulen, bromsad hos motornord i deras dyno.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
Hmm trodde att 100 skulle bli bra jag.. Bak är mina 250mm /50nm funkar väldigt bra tycker jag. Har monterat en distans mellan fjädern och infästningen ca 3cm _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
Japp trevligt då tomten är tidig ![]() Ja det kommer bli snabbare spoolupp tid med denna, ska tippa på fullt ladd runt 3800varv då toppen är portad ( kommer nog inte hinna porta den i år) Effekt blir nog lite mera oxå ca 450hk i motorn Vridet vågar jag ej utala mig om.. Så skickade jag en förfrågan på broms skivor till deamon föraveckan men ej fått svar ännu ![]() _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
Re:
I år körde jag med orginal ok och mintex race belägg, fram orginal 4-kolvsoken med PFC belägg. Nu tänkte jag använda mig av 4kolvsoken bak samt PFC belägg där oxå. Så en bromsvåg. Hoppas det blir bra iaf _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
Re:
Har du pratat med Per om vilka klossar du ska ha bak? Till min så rek. han Carbotech bak och jag är kanon nöjd med dessa ![]() Kanske passar på din bil med? _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Re:
Jo han undrade vad jag skulle ha där bak oxå, då jag jag som det låg till. Han tyckte väl kanske att det va lite väl mycke. Men lät som att det skulle nog funka fint då jag kör med bromsvåg. Men klossarna och oken har suttit bak på en 240 i slc.. Annars få jag testa med Carbotech ![]() _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
oj hade missat att du frågat.. Jag är nöjd som den är bak nu ska mäta i morgon så återkommer jag Daniel!!
Nån som kan svara på detta!! har måttat lite nu , prövade med en 304mm skiva och ap oken dom få plats i fälgen, skulle nog kunna få dit en 315mm skiva oxå.. AP Racing 304 x 28 mm slitsad bromsskiva 4500:- St http://www.khmotorsport.se/shop/page Denna med Lufthål (Vanes) 48 st vikt 4,9Kg AP Racing 315 x 28 mm slitsad bromsskiva 4500:- St http://www.khmotorsport.se/shop/page Denna med Lufthål (Vanes) 36 st. Vikt 4,6kg Vad skulle ni välja den där 315mm finns även med 48st lufthål men då börja det bli på tok för mycke pengar 5095:- st Alltså ventilerade skivor inte hålborrade _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
Re:
304 mm måste väl räcka? Tror nog du kommer få stopp på grejjerna ![]() Kollat om Robertsson kan ta hem skivorna? Lär spara en slant då. Edit: Är det samma bellhouse till båda? _________________ Daniel Steiner |
||||||
Re:
japp robertsson fixar detta!! Aaa det är samma bellhouse därför jag undrade över skivorna ![]() Har inte bstämt mig än om det blir 304 lr 315mm ![]() _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (35284 totalt) |