| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Lättat svänghjul.
|
11092 besök totalt |
|
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Så det ska nog inte vara nga problem. Beror ju lite på hur det ser ut och hur man vill ha det. Så kan ni bistå med ett par bilder om det gäller "ovanliga" hjul vore det bra. Hoppas få svar under dagen om ev. tidsplan och kostnadsläge. om allt går som önskat spikar vi utförande osv osv då. |
||||||
Problemet med M50 svänghjul är att dom är dubbelmassehjul och det finns knappt någonting att ta på dom. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Tack, det var bra du sa då jag glömde kommentera detta. Finns det inte enkelmasse till ngn M50? Eller är det M20 man anväder sig av kanske? |
||||||
M50B20 utan AC har ett enkelmassehjul, M20 hjulen passar men då måste man byta till en startmotor från M20 också. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Alltså är det inte värt det eller ?? Hur många kg ca ?? _________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||||||
Jag skulle inte göra det, får man bort mer än ett halvt kilo så har man nog gjort det bra. Och då får du ta i beaktning att det väger ca 11kg orört. Där det finns lite material att ta ifrån är nära centrum på baksidan annars är det ganska tunt gods pga fjäderpaketet som sitter inuti. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Har inte kollat om det passar men lamellen går så länge det är samma diameter tror dock att tryckplattan också passar. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Har inte lyckats hitta några bilder då de trooooligen ligger på en annan burk jag sällan använder.
Micke Eriksson borde dock ha ngn bild skulle jag gissa. Fick svar om att min kontakt för tillfället är väääldigt chokad med andra jobb så för att ingen ska bli besviken på leveranstid osv. avstår han just för stunden. Tyvärr...
Hans agenda svänger dock snabbt så blir där ändring inom en snar framtid pejlar jag läget med er igen. Hoppas ingen blir allt för nu.
|
||||||
![]() |
SÄLJES
S: Lättat svänghjul.
|
11092 besök totalt |