| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Ny modell av Falken Azenis 2005
|
2637 besök totalt |
|
2005 kommer en ny modell av Azenis till USA i alla fall. Azenis RT-615 http://www.vulcantire.com/azenis_rt6
Det kanske har varit uppe förut
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
|
Jag mailade http://www.racingtyres.nu/falkenraci
Har varit nära nära att beställa en uppsättning av dom "gamla" flera gånger men nu känns det nästan som man vill vänta o se,troligen blir dom här nya rätt mycket dyrare!? _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
|
Nu har jag fått svar på min förfrågan
----- original Message ----- From: Torbjörn Svantesson To: Anders Larsson Sent: Sunday, February 03, 2002 9:08 PM Subject: Re: Svar ang. Tävlingsdäck. Hej. Ursäkta det sena svaret ,då vi haft storm och ingen ström eller telefon bitvis har vi ej hunnit svara alla mellan avbrotten.Men nu har vi både ström och internet och en inte allt för besviken kund hoppas vi . . Falken RT-615 kommer endast att säljas på den amerikanska marknaden,vad vi har fått reda på av Japanerna.Detta däck skall ha samma prestanda som det JAPANSK TILLVERKADE tidigare AZENIS däcket. Jänkarna har en vana att annars göra däcken med en hårdare gummiblandning,då dom enligt lag ska kunna garantera ett visst antal mil. Azenis RT 615 innefattas inte av en sådan garanti. Vad vi har fått reda på är att RT 615 har SAMMA gummiblandning som det gamla JAPAN tillverkade Azenis däcket. Hoppas det klarnat lite. är det något ni undrar över hör gärna av er igen. . MVH Fjomme. www.racingtyres.nu Tel 0433-21040 ----- original Message ----- From: Anders Larsson To: torbjorn Sent: Thursday, January 20, 2005 8:03 PM Subject: Fråga ang. Tävlingsdäck. Hejsan! Jag undrar om ni kommer att sälja det nya Azenisdäcket RT-615 och kommer det isf.att bli dyrare än det gamla? mvh Anders Larsson/Finspång _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
|
Har beställt sådana däck till min bil och hoppas inte jag är helt ute och cyklar.
De skall användas för gata och första gångerna på bana innan de riktiga R-däcken åker på. Hoppas att någon har lite erfarenhet av dessa däck som vill dela med sig. _________________ Anders Herbner |
|
nån som har testat dessa däcken i år??
funderar på att köpa ett set til bilen till sommar ! _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
|
Det finnes en del som har provd dekket i BMWCCN, gå inn på http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/index.htm å sok etter azensis
_________________ Geir Rogogjerd |
|
Noen av oss som kjorer sammen på treff i BMWCCN bestilte endel RT-615 for 1.5 år siden. Det ble kjopt nok dekk til at fraktkostnaden kom ned, de kostet inkusive alt ca 1000kr pr dekk for 205/50/15. Jeg kjorte en ca 1050kgs E30 318is på banetreffene med dekkene. Bilen er stivt satt opp for banetreff.
Jeg fant dekkene meget slitesterke, meget stabil stamme og stabil gummi med store monsterblokker. Når de blir for varme så er det ytterste gummiskiktet som blir for varmt. Når det skjer så er det vanskelig å dosere bremser, lett å låse opp uten ABS. På vått fant jeg ikke særlig med feste. Jeg sluttet å bruke dekkene på banen. På veien fungerte de godt, men de ble aldri kjort hårdt på veien. Toyo R888 ga meg vesentlig mere grepp under alle forhold, men TR615 er VESENTLIG mere slitesterke. Noen andre i BMWCCN kjorte mye med RT-615 både på banetreff og på veien, de fikk dekkene til å fungere godt for sin bruk. _________________ Erland Volden Banbilen: BMW E30 330i |
![]() |
Däck för banåka
|
2637 besök totalt |