Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 39504 besök totalt |
Håll andan: en viss Saab 9000 TURBo kommer snart att demonstrera sin fulla kapacitet
Fasen vilken knuff det är när turbon laddar...ungefär som din gamla TurbOCup -Frippe Daniel och Patrik ger de sista "finjusteringarna" nu... Johan " The Turbo Group" Bernås _________________ Johan Bernås Ingen bil nu.... |
||||
Vi i TTC tycker att det var lite väl oschysst att stjäla våra hjul såhär dagarna innan race - nån är nervös.
![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Lägger ut en säljes-annons här då jag tror att det är objekt som passar bra till 5papp-cupen.
Säljes: 4 st. däck med fälg i ok skick, passar bland annat Toyota Celica. Pris 1.000 kr eller högstbjudande. Ta kontakt med teamledningen för ZZ Racing International för ytterligare info. _________________ Ola Lennström |
||||
När får jag ner dom nya kolfiberfälgarna från norrort, så jag kan sko dom med våra rall.... ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Köper dom direkt. Då har vi 2 i reserv ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
officiell lansering av ZZ Racing International
Idag skedde så den officiella lanseringen av ZZ Racing International och deras Ren Bull Scandivet VW Golf ZZRi II T-Line Edition med vilken man avser att delta i 5papp-cupen med. Lanseringen inleddes först med att teamet i fabriken Töntagon genomförde diverse depåstoppstester, för att sen genomföra ett fullständigt däckstest. Bilen kördes sen till teamets lackeringsverkstad Färgagon där man modifierade bilens färgschema. Teamchefen kunde inte närvara då han var iväg på en sponsorsaktivitet för att slutförhandla med de sista sponsorerna men hälsade via sattellitlänk: - Teamet har gjort ett fantastiskt jobb och det är med stolthet jag konstaterar att vi dels har hållit tidschemat och dels kan ge vår huvudsponsor den exponering som var utlovat. Vi känner oss nu redo för säsongsstarten och kan inte komma på något mer vi behöver göra med vår bil innan starten. Teamet presenterade sen bilen för den samlade presskåren och reaktionerna var minst sagt storartade. Här följer ett axplock vad vad som visades. Teamnamnet visades upp tydligt: ![]() Teamets huvudsponsor tillsammans med den imponerande aerodynamiska kommunikationsanläggningen ![]() Färdig med startnummer och allt: ![]() Imponerande lackeringsjobb utfördes även vid sidorna: ![]() ![]() Förutom den imponerande motivlackeringen på motorhuven har man också ett 'E' fär Extra för funktionärernas skull ![]() Tekniska specifikationer 'Ren Bull Scandivet VW Golf ZZRi II T-Line Edition': Kraftöverföring: Som fan med röra om i bensinen-spak och flera drivhjul Vikt: 400 kg otankad utan förare. 550 kg tankad med tankad förare Längd: 2,2 meter Cylindrar: Flertalet i samverkan Cylindervolym: Ekoskapande Effekt: Fullt tillräcklig skapandes hjulspinn på högre växlar. Motoravdelningen har efter modifieringar mätt upp effekten till 113 hk på drivhjulen. Överladdning: Förarna och Turbo Hjulupphängning: Barb Wire X-Technology Målsättning: Såvitt sponsorerna vet, ja. Tidigare meriter: Högst trolig men okänd vid pressläggningen Tidigare modifieringar: Tidigare ägaren, en mycket välkänd rallyförare i Stockholmstrakten som önskar vara anonym, har modifierat bilen genom åren och har lagt 28,000 testmil på bilen. Den bör vid det här laget vara fullt inkörd. Med detta känner sig ZZ Racing International redo för säsongstarten. _________________ Ola Lennström |
||||
Priset är nu 2,000 kr eller startavgiften. _________________ Ola Lennström |
||||
Vilken fler stackare har ni stulit av, för vi blev bara av med 2 hjul - precis så man inte klarar sig, men ändå inte så mycket att släpa på för tjuven? Pirajaklubben ligger i lä... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
I vissa fall har vi direktkontakt med våra klienter när det önskas, i andra fall väljer vi att vända oss direkt ut till marknaden. MvH Teamledningen _________________ Ola Lennström |
||||
Fatman Racing
Fatman Racing kan meddela att teamets förstabil - en rostlättad röd Toyota Corolla Kombi 1,6i DOHC 16v 4WD - igår under "shake down" satte några snabba tider på den anrika banan Solvalla. Inga problem uppdagades utom möjligen vissa svårigheter att få ner de 105 ystra hästarna i marken. Då användes ändå så kallade "skurna vinterdäck". Under lördagens rejs kommer en unik extremt mjuk set up användas som gör att bilen lutar något åt det håll föraren sitter, vilket ger bästa förutsättning för så kallad "hög fart". Visar det sig att inställningarna inte lämpar sig på den mytomspunna Sundsta banan - vida känd för sina svepande blinda högfartskurvor - kommer vi att använda oss av ett särskilt aktivt stabiliseringssystem kallat "burkslav". Väl mött/ Örjan (det finns bara en Örjan) _________________ Örjan Lutz |
||||
Ska bara säga att vårat team som ställer upp med en Renault 5 GTE som är vrålvässad saknar sin spetskompetens. Andreas Millbro kommer inte att närvara pga ett väldigt allvarligt insjuknande. :/
Så trots att vi flyger in en proffsförare från finland. (läs: polare som tar båten från åland) så kanske vi inte kommer att vinna nu eftersom vi inte har någon som har full koll på bilmodellen. om vi inte vinner så vet ni nu iaf orsaken till det hela. Det är tråkigt när det blir såhär men vi tänker iaf närvara på tävlingen och försöka göra vårt bästa utan Andreas. Väl mött! Se upp för fransmännen ![]() //Michael , Tas de Merde Autosportif _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
Mot en rimlig peng och utlovad utlåning av högteknologiska precisionsinstrument har jag nu också mutat mig till en förarplats...
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Får önska lycka till trots Millbros frånvaro. Ledsen att jag inte kan hjälpa till p.g.a. tillfällig deportering till Norrland. (Jag tror att mitt lyx-släp kommer att föra R5'an extra utvilad och spänstig till platsen för racet. Det kan bli den avgörande faktorn.) ![]() |
||||
Renault5 är ett intressant val. Vi körde med en sån i ett liknande race i början av året. Den höll i 4h (av 9) trots att vi knäckte en länkarm på andra varvet (av de 24 vi körde). Publiken (dvs funktionärerna) älskade oss och gjorde vågen vid varje förbipassering. Kan ha haft med den rasade vxl.lådan där bara ettans växel fungerade att göra ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Jag är inte alls orolig för hållbarheten på renault 5 GTEn. Vi körde shakedown idag på grus/asfaltsväg och det funkade klockrent. Däremot så va generatorn dålig så den byter vi imorgon till en fräsch
![]() Ska bli jävligt kul race! ![]() _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
Nu börjar jag bli allvarligt oroad över konkurrensen - den ser ju nästan seriös ut!
![]() Samtidigt kan jag konstatera att Colten stinker av kattpiss. Kan det möjligen ha att göra med att den fått däcksbytet utfört av en illasinnad Celicaförare? ![]() Dessutom är den brutalt överstyrd och låser bakbromsarna så ofta den får chansen. Det kan bli ett spektakulärt lopp... ![]() |
||||
Belvärldens knytkalas, någon kommer med en bil, en annan med släpvagn, den tredje med 5 kg multiverktyg ![]() Välkommen (du får lära mig hur det är att åka fwd snabbt) _________________ /Klas Pihl |
||||
Eftersom ni snott mitt startnummer > ![]() ![]() Dessutom har jag hört att det bara är damsällskap i ert team ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 39504 besök totalt |