Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 Supertouring -96
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (13217 totalt)
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Evers skrev:
Japp, det var en s60 Challenge, och ja enligt dom som jag pratade med som kör S60 så kostar den det, vill man veta med säkerhet är det bara att ringa till Tractive i Borlänge eftersom det är dom som tillverkar lådorna. Det finns inga begagnade att köpa heller så vill man ha så blir det att köpa nytt..

Mvh evers

OK, jag ska ta och prata med Mikael Hermansson (MH Motorport) och se vad han kan ha för tips ang. lådan, bör nog finnas en billigare lösning för oss som inte behöver följa S60 Challenge reglementet.

En renoverad M56 låda med t.ex Quaife diff bör ju funka bra och kosta betydligt mindre..........

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fräck Saab!
Jag ser ju vart bilderna är tagna så det måste ha varit din S60 jag såg stå på släpet där utanför i torsdags.

Lycka till med satsningen thumbs up

Västerås
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Fräck Saab!
Jag ser ju vart bilderna är tagna så det måste ha varit din S60 jag såg stå på släpet där utanför i torsdags.

Lycka till med satsningen thumbs up

Det stämmer nog bra det..

MvH evers

Squadra Corse
Citera
Robert Uhr
Norrköping
Här sen Feb 2004

Andreas Lidström skrev:
Ngn Saab har det aldrig körts med i STCC privatcup... Weglin var på G stort men den turbodesignade motorn (toppen) ville aldrig sjunga ut i sugtrim så han åkte SSK istället.

Inte heller Rolf körde Saab i STCC utan höll sig till Opel Vectra, dock var intensionen att köra Saaben...men så blev inte fallet.

Har jag missat i detaljerna får ngn mer inblandad rätta mig, men i det stora hela ska detat stämma.

Dock inte mindre kul bil för det! thumbs up
Ser riktigt intressant ut. Saaben har fått en hel bärkasse med Opel Super Touringdelar och borde vara ritktigt snabb rätt inställd. Ska bli kul att se.

Det var planer på att vi skulle köra STCC runt 97 snåret,, tiden går så fort. .=/

Men sen ändrades reglementet osv så..

Sen köptes 2st Opel Vectra istället,, denna sabben fick sedmera hjulupphängningen från den bilen..

Så du har så rätt.. =)

Det blev 24h ADAC o SLC med denna istället. =)

Mvh

Norrköping
Här sen Feb 2004

...

Mantorp
Här sen Nov 2002

Robert Uhr skrev:
tiden går så fort. .=/

Helt sjukt fort!

Just dessa år var jag nog som ett ultranördigt uppslagsverk i den högre skolan vad det gällde racing i allmänhet och STCC i synnerhet.
Vilka som köpte vilken bil. Vem som uppdaterat med vilken splitter. Skillnaden mellan alla olika årsmodeller osv osv osv... KUL hade vi iaf!

Jag borde kanske köpa en Super Tourer?

Ursäkta OT.

Robert Uhr
Norrköping
Här sen Feb 2004

Andreas Lidström skrev:
Robert Uhr skrev:
tiden går så fort. .=/

Helt sjukt fort!

Just dessa år var jag nog som ett ultranördigt uppslagsverk i den högre skolan vad det gällde racing i allmänhet och STCC i synnerhet.
Vilka som köpte vilken bil. Vem som uppdaterat med vilken splitter. Skillnaden mellan alla olika årsmodeller osv osv osv... KUL hade vi iaf!

Ursäkta OT.

=).. Ja då hade man koll,, men som min Engelskalärare sa till mig under lektionen,, -Äh,, ingen idee att fråga Robert repetera något,,för ena sekunden går det in i vänster öra o efter 5sek är de i Kina...

Men idag jobbar jag med en Engelsman utan några problem så något måste ju fastnat..

Uch,,dessa Splitters,,undra om det inte mest var en flaschpoäng på dom,, som man låg o putsade o filade på dom..=/

Mantorp
Här sen Nov 2002

Robert Uhr skrev:
Andreas Lidström skrev:
Robert Uhr skrev:
tiden går så fort. .=/

Helt sjukt fort!

Ursäkta OT.

=).. Ja då hade man koll,, men som min Engelskalärare sa till mig under lektionen,, -Äh,, ingen idee att fråga Robert repetera något,,för ena sekunden går det in i vänster öra o efter 5sek är de i Kina...

Men idag jobbar jag med en Engelsman utan några problem så något måste ju fastnat..

Uch,,dessa Splitters,,undra om det inte mest var en flaschpoäng på dom,, som man låg o putsade o filade på dom..=/

Vill minnas att Mumintrollet var den som var färst ut med ett riktigt "aero-kit" på sin Vectra. Naturligtvis med kolfibersplitter. Nyfiken som man var synades denna nääääääääärgånget under en försäsongstest på Anderstorp. Då jag hade en BMW Sport Club-jacka på mig blev jag bortkörd med sura miner anklagad för att vara spion åt Dick:s BMW-team. Yeah right! En Opelsplitter hade ju funkat såååå bra på en BMW... Hahahahaha

Robert Uhr
Norrköping
Här sen Feb 2004

Andreas Lidström skrev:
Robert Uhr skrev:
Andreas Lidström skrev:
Robert Uhr skrev:
tiden går så fort. .=/

Helt sjukt fort!

Ursäkta OT.

Vill minnas att Mumintrollet var den som var färst ut med ett riktigt "aero-kit" på sin Vectra. Naturligtvis med kolfibersplitter. Nyfiken som man var synades denna nääääääääärgånget under en försäsongstest på Anderstorp. Då jag hade en BMW Sport Club-jacka på mig blev jag bortkörd med sura miner anklagad för att vara spion åt Dick:s BMW-team. Yeah right! En Opelsplitter hade ju funkat såååå bra på en BMW... Hahahahaha

Har du lust o snacka lite hjulvinklar till mitt nya bygge någon gång..? Detta gäller alltså 100% grepp RAK fram utan att svänga,, det jag tänker mest på är castern,, magkännslan säger heller 1grad + än 8-9 som vissa andra har..

Men om du har lust kan vi tjattra mer via mail/pm eller nått..=)

Mvh

Mantorp
Här sen Nov 2002

Robert Uhr skrev:

Har du lust o snacka lite hjulvinklar till mitt nya bygge någon gång..? Detta gäller alltså 100% grepp RAK fram utan att svänga,, det jag tänker mest på är castern,, magkännslan säger heller 1grad + än 8-9 som vissa andra har..

Mvh

Har ju sagt att jag kan FÖRSÖKA hjälpa dig...men då får du ligga på lite mera.
Vet inte ett smack om rivstartstävlingar och hur man ska göra...men jag har nog en svag aning iaf.

Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Andreas Lidström skrev:

Jag antar att du redan sett den här? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33161&highlight=supertourin . . . .

Norrköping
Här sen Feb 2004

Andreas Lidström skrev:
Robert Uhr skrev:

Mvh

Har ju sagt att jag kan FÖRSÖKA hjälpa dig...men då får du ligga på lite mera.
Vet inte ett smack om rivstartstävlingar och hur man ska göra...men jag har nog en svag aning iaf.

Men sist så var de ju svängajusteringar.. Nu ska den inte gå att svänga..

Får höra av mig helt enkelt. =)

Mantorp
Här sen Nov 2002

Petter U skrev:
Andreas Lidström skrev:

Jag antar att du redan sett den här? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33161&highlight=supertourin . . . .

Hehehe Jodå! thumbs up

Men nu är jag ju liiiiite skadad av ett annat märke...och genrellt är det inte gratis med Super Touringbilar så det var nog för stunden mest en hypotetisk reflektion. Men man måste ha ett mål.

Evers
Västerås
Här sen Feb 2006

Trådstartare
vad tror ni att denna skapelse kan betinga för värde?? känns ju lite svårt att sätta nåt pris på den..

Mvh Evers

Squadra Corse
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 Supertouring -96
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (13217 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande