| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Splinesa drivaxlar, tips sökes.
|
1758 besök totalt |
|
Jag har letat lite här på rejsa men hittar inget tidigare topic om detta. Jag kommer att korta mina drivaxlar till superminin, ursprungsaxeln är från saab 9000 och dessa behöver få nya splines i ena änden. Frågan är vem som kan fixxa detta (I Stockholm). Material finns så det handlar om att svarva och göra splinesen därefter härda dessa. Tips mottages tacksamt. Splinesmönstret är samma som sierra, saab mfl använder. mvh _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
|
_________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||
|
Re: Splinesa drivaxlar, tips sökes.
Ring och prata med Janne på Sellholm tuning på 0221-17327 så kan han hjälpa dig med dina problem. Riktigt trevliga är dom grabbarna att ha med och göra. Är nog så nära stockholm jag vet något. MVH oscar Larsson www.dap-engineering.se www.ofiengineering.se www.sellholm.se Moses Bil & Lack _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1758 besök totalt |