Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1318 besök totalt |
bilder på m3 grupp a bakvagn?
Jag har laggt ner tanken att hinna få färdigt e28an till knutstorp :-( känns fel att idiot bygga för att köra där (även om det är skoj) Funderar på att bygga en "kopia" på e30 m3 sena grupp A bakvagn, då e30 och e28 bakvagnarna påminner en hel del om varandra så borde man kunna flytta över konstruktionen på e28an, eller? Jag har sökt på nätet efter bilder men har inte hittat allt för mycket info/bilder på grupp A bakvagnen, någon som har bilder liggande ![]() Annars så är alla förslag och ideer välkommna ang mod bakvagnar till bmw! ![]() _________________ Pelle Persson |
||||||||
_________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||||
Där var lite info/bilder på den tidiga bakvagnen. Tack Johan!
Hittade en bild på den bärarmen, som sitter på en sen m3a där http://www.e30m3performance.com/tech _________________ Pelle Persson |
||||||||
Det blev lite error i skallen på mig
![]() Vet inte om man kan skylla på att jag målade lite delar innan jag stack ifrån verkstaden? Thinner och färgdofterna hängde tunga ![]() Det är iaf den sena bakvagnen jag fiskar efter ! _________________ Pelle Persson |
||||||||
Den bilden har jag inte hittat innan...Inte nån bild på DTM bakvagnen överhuvudtaget faktiskt. Inte mycke original där inte ![]() Nog klokt att inte "idiot"-meka, känns som det blir bättre i slutändan om man tar det lite lugnare... _________________ /Arne Lindgren |
||||||||
massvis med bilder på m3 e30 bakvagnar hittar du här
http://www.m3bmw.com/jake/ hoppas de kan vara till hjälp!.. mvh Peter |
||||||||
Där fanns det MÅNGA trevliga bilder! ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
TACK Peter! Där kunde man se lite bättre hur bärarmarna är konstruerade!
Arne, jag håller med dig! Bättre att ta det lite lugnare det får gasas nästa år i stället ![]() Jag har för mig att dom ändrade lutningen på bakbalken på den senare modellen från 15* till 13*, stämmer det? _________________ Pelle Persson |
||||||||
Nog så viktigt! ![]() |
||||||||
Det är inte lutningen som ändrats. ![]() Det är vinkeln på hur mkt balken är "knäckt" i färdriktningen sas. Man kan ändra rollcentra på detta vis. |
||||||||
Det var säkert så Pelle menade, så tolkade jag det iaf... _________________ /Arne Lindgren |
||||||||
*rodnar lite* |
||||||||
Tack Arne...Nu tyckte jag att det är lite mobbing här ![]() _________________ Pelle Persson |
||||||||
VA! Menar ni att jag skulle vara den som mobbar ngn! ![]() Nä nu har ni fel pojkar...jag är en snäll pojk nämligen. ![]() |
||||||||
[
Tack Arne...Nu tyckte jag att det är lite mobbing här ![]() VA! Menar ni att jag skulle vara den som mobbar ngn! ![]() Nä nu har ni fel pojkar...jag är en snäll pojk nämligen. ![]() Vi vet att du innerst inne är snäll Andreas ![]() Men tillbaks till bakvagnen, några andra förslag om ändringar på bakvagnarna till bmw? _________________ Pelle Persson |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1318 besök totalt |