| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: H&R Clubsport Kit till e30
|
1503 besök totalt |
|
tänkte kolla om det finns något intresse av mina H&R dämpare? H&R Clubsport dämpare, Coilovers fram och vanliga dämpare och fjädrar bak. (Står 325/M3 på dom.) höj och sänkbara fram och bak i lägsta läget fram är det 70mm sänkning, vilket resulterar i att du inte kan ge fullt ratt utslag.. jag har ställt dom på ca 15mm ifrån botten borde bli 50-55mm sänkning och det blev kanske lite i lägsta laget. dom har gått ca 300mil med förra ägaren och 150mil i min ägo. det finns en liten skada på högerbenet, vilket ser mycket ut, men komiskt nog när jag monterade allt märktes det inte ens. Stötdämparverkstan sa att om man vill ha den lilla skillnaden fixad så är det minst 4-5000kr i arbete, och ett nytt ben kostar 5500:- om man har ett rakt 51mm högerben i deposition annars 7500:- lägger ut pga att ja inte har någon e30 längre, men har ingen brodska att sälja dom, kommer bli flera e30is...
P: 12000:- lr BUD - inga skambud. (nypris på dom är 15000kr för coiloverben fram sen tillkommer bakdämparna och bakfjädrarna enligt SDV) Björn Strömberg 070 212 36 14 - fram till 21.00 PM lr tfn ps. skickas helst inte, men om det ska skickas blir det med bussgods och köparen betalar frakten. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
vad tänkte du för prisklass då?
för den står fint och väntar på nästa e30 annars.. är inte i någon ekonomisk nöd direkt bara brist på garage i sthlm så man inte har plats för ett e30 projekt.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
köper nog nytt istället
_________________ Pierre Rosenholtz bmw 530D Touring -10 |
||
|
jag var inne på SDV och ville ha det där benet som är lite skadat, riktat innan jag monterade det, det enda dom sa att det kostar mer att rikta (och rekomenderade ställbara topplagringar istället för rikta eller köpa nytt), än att köpa ett nytt för 5100 + ett oskadat 51mm högerben, annars tog dom 7500 för benet, samt att det tar över 4 veckor att få nya benet ifrån H&R.
jag räknar helt sonika då att 2st fjäderben kostar 15000kr på SDV samt att man ska ha bakdämparna och bakfjädrarna.. Om man inte har 2st 51mm inbytes ben som ska vara 100% raka och ej rostiga.. som sagt får ja vad jag anser dom e värda så har ja ju dämpare till nästa projekt.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
_________________ Pierre Rosenholtz bmw 530D Touring -10 |
||
![]() |
SÄLJES
|
1503 besök totalt |