| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bakvägg/Skiljevägg kupe-bagage
|
2 besök senaste veckan (583 totalt) |
|
Har kollat i diverse reglementen, tex SLC GT. Får man bygga en ny bakvägg, alltså för att skilja av kupé och bagage utrymme? Har kollat runt på lite bilder och så men inte riktigt fått nåt grepp om det. Eftersom bakväggen måste vara tät har jag stora problem eftersom min bil har ett "ryggstöd" som ser ut som en schweizer ost - dessutom är den bockad åt alla håll man kan tänka sig. Att få den tät utan att byta den är stört omöjligt (jag har tyvärr inte nog många år kvar att leva för att det ska vara värt att svetsa igen alla hål - är ju trots allt snart 30). Att sätta dubbel-plåt känns ju helt fel. Vill dessutom ha stötdämpar-tornen inne i bilen istället för pall-kloss mot hatthyllan. Har läst regler allmänt för racing och SLC's egna men inte hittat att man inte får det - det betyder ju dock inte att man får det. Förresten - STCC har inget krav på att tanken ska vara monterad i bagaget? Den sitter ju i kupeutrymmet... Tja, en tanke bara - typ, hur vill man ha det? Tycker det känns bäst att ställa tank, catch, soppapump osv i bagaget och inte inne i bilen. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (583 totalt) |