Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 6775 besök totalt |
Det låter som ett potent projekt, man får ta dig på orden om att de e en bra bil.. har kört elantra kombi 1,6 och 1,8 varav den första var tokslö, men den senare pinnade på bra, så jag kan tänka mig att det är nått att ha. så.. keep on
![]() _________________ Johannes Reinfors _______________________________________ Sharan. 1.8 T-98 för familjebruk. Pappabus/glidarn S40 2.0T.-01 |
||
okay, så jag kolla upp "check engine" - lampan. Det visar sig att om man bryter strömmen under en längre tid så tror bilen visst att det är servicedags och vill att man läser av felkoderna.
Eller nåt sånt... Så det blir en liten tripp till verkstaden. |
||
Jag kan dementera dessa uppgifter, någon sådan funktion finns defenitivt inte på din bil. Du har något eller har haft något fel i bränsle/tändsystemet. Vanligast på dessa är strul med EVAP-systemet (återledning av tankventilationen till insuget) Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Jepp, hjullager är något av en storsäljare, men enkelt att byta då man byter hela navet (kostar dock därefter) _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
och så har kupéfläkten lagt av, o alla särkingar är hela.... Mutter....
![]() Ska gå lös med mätinstrumentet. Man vill gärna ha defroster nu på vintern. |
||
|
||
Den lever ännu, och jag har gjort om den till taxi... Min gamla taxi brann ju upp...
![]() ![]() och eftersom det kluddat till sig lite med det andra projektet och jag helt saknar negativ förmåga ![]() Nu är originalet helt slut, gungar som en jänkebil! Ska kika på nya dämpare, och en sänksats. Mekonomen ska ha 1000:- stycket för stöttor och 700kr för fjädrar!!? Då blir det ju samma som att köpa ett riktigt väghållningskit... Tips på BILLIGA satser emottages. Hur var det nu? Passa Coupens rakt på eller? För övrigt har tanken börjat läcka ![]() Får ta ett ryck på söndag eller när det lugnat sig lite efter julen. SÅ mycket läcker det inte... ![]() Såhär ser den ut nu: ![]() Taxi någon? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 6775 besök totalt |