| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Oljekylare växellåda
|
1049 besök totalt |
|
Oljekylare växellåda
Jag kikade idag på att montera en extern oljekylare på vxlåda på min 928. Jag har kommit på att om man tar loss locket på lådan och gör ytterligare ett hål bredvid bleeder och gör en så att olja rinner ned på kugg längst fram och på avtappning längst bak så tar man olja. Jag har ett extra hus på arbetsbänken - perfekt för planering. Då saknas en billig elpump som klarar den varma oljan - och nej - biltemas är för klen. Någon som känner till billiga oljepumpar för detta? /Jonas |
|
_________________ Anders Nerheim |
|
Perfekt!
Den billigaste för $178 blir perfekt - jag ska ändå handla därifrån i januari! /Jonas |
|
kul at være til hjelp, sittet å lett etter deler for frontmotor porsche prosjekt selv og med onsket effekt må jeg nok ha en slik pumpe selv. vi får motes på ringen til våren for litt porsche frontmotor turbo racing
p.s. sjekk også ut summitracing sine olje akkumulatorer, dvs om du taper oljetrykk ligger den som buffer på systemet og gir oljetrykk. (f.eks. swedenkreutz) http://store.summitracing.com/egnsea _________________ Anders Nerheim |
|
Tjena!
Jag köpte en sådan förut - här ser du den monterad (även elektriskt styrservo monterad längst in). Vilken p-bil med turbo ska du ha?
/Jonas |
![]() |
Skruva banåkabil
Oljekylare växellåda
|
1049 besök totalt |