| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Dagens sladdfilm :-)
|
4470 besök totalt |
|
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
|
||
|
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
|
Jag tycker det är roligare med någonting lite mer........retro
_________________ Mikael Persson |
||
Killen GILLAR att sladda helt klart! Verkar vara en fan av "The Scandinavian Flick" Riktigt läcker gammal Ford åxå. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Haha skit kul! Precis innan bilen ska in i "rondellen" för första gången så säger ena killen i bakgrunden "har killen på sig bältet?" Den andra svarar irriterat "det är klart han har!"
MVH / VipMartie _________________ Martin [VipMartie] Cheung Mitsubishi Colt Compact-Z Euro.T -05 |
||
|
Ska man verkligen slita i handbromsen hela tiden? Själv använder jag den aldrig annat än då jag parkerar.
En riktig drifter behöver ingen handbroms. Men jag är helt med på att hydraulisk h-broms är fränt. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||
Ja det är fräckt Nä det ska man inte men det är ett bra hjälpmedel när man börjar. Sen använder man den mindre och mindre. _________________ Daniel Steiner |
||
I somras satt jag ner och hade ett långt snack med Samuel Hubbinette på Extreme Festival of Speed i Västerås. Han berättade att den "nya" flugan inom D1 var att satsa lite hårdare på de långa rakorna & sedan dra handbromsen i början utav svängen för att få det att verka farligare/värre. Men för att man skulle få samma hastighet in i svängen som utan handborms så var man tvungen att hålla lite högre fart. Coolt, och något jag hade satsat på - Men som många säger , alla har vi olika körstilar bakom ratten. Själv så har jag med AE86:an endast en enda gång använt mig utav handbromsen. Jag kör själv mera med hjälp av ratten kopplingen & gasen. MVH/ ........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Vi provar väl en till. Publik och kameramän är väl skyddade av..................
http://video.google.ca/videoplay?docid=-1247743219501975387&q=d1 _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
|
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Jag tycker att den här filmen är skön + att bilarna låter så gött.
Kanske inte riktigt platsar, men den är sevärd. http://www.youtube.com/watch?v=sL8D8 _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Mkt härlig film Lennart - den platsar till 95%
De försöker ju iaf . & ljuden i Mercacupén med lilla vingen är så härligt ! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
kanske kan svara åt krille. gasa, ju mer du gasar desto mer svänger bilen, till en viss gräns dock sen snurrar man. gasa o bromsa fram å tillbaka. http://www.youtube.com/watch?v=ekSIM_Ghh-Q kolla efter första svängen, man ser hur bilen bromsas och kastas över till andra sidan utan att använda handbromsen |
||
|
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
![]() |
Bilder o videos
Film: Dagens sladdfilm :-)
|
4470 besök totalt |