| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Skönt Ljud
|
1809 besök totalt |
|
Skönt Ljud
Tjena. Var i Norge och fick möjligheten att provköra en udda bil inom rallycross. Filamde det med mobilkamera så kvaliten är sådär. Får också erkänna att jag fegar lite i inbromsningarna men det e ju inte min bil... http://www.svenne-motorsport.se/?Fil |
|
Det är ju en rätt så snygg rallycrossbil men jag inte hittat någon info om motorn i den. Sitter det en MB spis eller är det volvo?
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Det sitter en MB motor 4cyl 2,9 snart 3,0. Trimmad av Trond Stensböl.. (osäker på stavningen). Har ju bara kört 2,4 innan så det var stor skillnad för mig
|
|
Det ska väl vara norskt ö alltså Trond Stensbol.
Då var det Haugs motor som stod på en pall hos Trond när vi var där och bromsade compacten för nått år sedan. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Borde ju vart det. Är ju inte överdrivet många som kör MB motor i RC. Jag o Herbjörn har lärt känna varann genom support race och han har ställt upp otroligt mycket. Så i Januari bär det av till Norge för att hämta hem min s40. Lite tråkigt bil val men den e ju välbeprövad.. Var det du som köpte Wärnbrings BMW?
|
![]() |
Bilder o videos
Skönt Ljud
|
1809 besök totalt |