Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (24941 totalt) |
_________________ Stefan Johansson Bygger en bil efter egen design med ram i rostfritt stål med en Audi 5-cyl motor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647 |
||||
Hehe Ja den bocken är inte bra. Ja det blev inte hundra men det ser värre ut än vad det är, har inte reflekterat så mycket på det när man ser den live men på bilden ser det inte alls bra ut de kan jag hålla med om. Som sagt modellen är inte ricktigt hundra emot verkligheten, tex taket är som du sa alderless för långt emot verkligheten och för högt. Men tackar för åsikterna ![]() ![]() Angående huven så kommer det bli tvärtom huven kommer sticka uppåt istället lite som Enzon och sen kommer det vara en svacka mellan huven och skärmarna, lite svårt att förklara men nått sånt här: ![]() ![]()
Nu har ju jag byggt med lite väl kraftiga rör men tomt chassi som den är där på bilden så väger den 96kg, sen tillkommer några rör till så ca 120kg skulle jag tro att det kommer väga totalt med alla festen m.m. _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Den kommer från en skrot i Västerås, för jag hann sno åt mig bromsarna innan Niklas tog resten
![]() otroligt imponerande bygge! Denna tråd skall förgylla mina tråkiga dagar på jobbet. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||
är inte motorn turbomatad och med ganska många hästkrafter? Hur hade du tänkt lösa SFRo? Jag tror vi sitter i samma sits där
![]() _________________ Stefan Johansson Bygger en bil efter egen design med ram i rostfritt stål med en Audi 5-cyl motor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647 |
||||
Honda har väl alltid gjort N/A motorer? _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
*sucka* undrar vad jag tänker på för motor då...du har nog så rätt så rätt. Jao jao...effekten kommer ändock att bli mer än de 150kw/ton som SFRo godkänner. Så som tur är så är frågan fortfarande aktuell
![]() _________________ Stefan Johansson Bygger en bil efter egen design med ram i rostfritt stål med en Audi 5-cyl motor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647 |
||||
Liten uppdate:
Kommit hem lite nya grejer nu och bygget av bakdelen börjar ta form. ![]() Lite Uniballs till hjulupphängningen m.m. Sen har jag svarvat egna svetsändar till alla. ![]() Stolarna ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lite bygg bilder och nu börjar den bakreramen på att bli klar och motorfesterna är istort sett på plats. Så nu sitter motorn i chassit för första gången. _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
![]() Bygget ser mycket bra ut . Med hjulen på "plats" så att man kan börja att ana proportionerna , så ser det riktigt trevligt ut . |
||||
Re: !!
Wtf vilken skrot snackar du om? ja bor granne me en skrot o snubben har aldrig nämnt nått om nån nsx där :S Lycka till me projektet! Kul att de kommer fler o fler projekt från "min" kommun ![]() _________________ Emil Jönsson |
||||
Dübbel!
![]() |
||||
Riktigt kul att se så genomgående och trevlig triangulering!
![]() Svetshantverket och hela konceptet i övrigt är det inte heller ngt fel på. ![]() Har du gjort ngn FEM på chassit så du har en aning om vridstyvheten? Vore kul att veta. Har totalt missat tråden innan men ska nu följa den med stor iver. ![]() |
||||
Tack! Nej har tyvärr inte gjort nån vridstyvhets test på chassit men jag hoppas att jag kan göra det när chassit är klart. Men det borde vara rätt så vridstyvt, det har varit tanken igenom hela bygget att göra det så vridstyvt det bara går. _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Så har växelspaken kommit på plats och wirérarna. Passade även på att svarva en ny växelspaks knopp
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Re:
Fan vad nice det ser ut ![]() Bara resten kvar som det ser ut! hehe Vad kommer här näst? Mvh Tom _________________ Tom Lilja |
||||
En liten uppdatering....
![]() Chassit... ![]() Ny plasering och nytt fäste till generatorn ![]() ![]() Slängde ihop några pedaler också så man kan torr köra lite ![]() Gjorde en platta till huvudcylindrarna också plus fäste till gasviren. ![]() ![]() Lite förstärkningar som jag samtidigt kan använda som infästnings punkter till karossen och dörrarna m.m. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så ser chassit ut just nu. Håller på och bygger infästningarna till bärarmarna just nu, sen blir det att bygga uprightsen och bärarmarna när infästningarna är klara ![]() ![]() Så lite torr körning ![]() Håller även på att designa karossen, så några bilder kanske slinker ut snart.. ![]() Börjar se ruggit cool ut nu ![]() _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Re:
Hoppsan! ![]() Någon har TIGat förr ser jag.... ![]() Fin finish på bygget. ![]() |
||||
Re:
[quote="Anders Jeppsson"]
Kan man så är inget svårt, jag får det att se ut sådär med migen om det skulle vara så:) Snyggt bygge iallafall, jag gillade inte dom tidiga kraossförslagen men nu börjar det fan arta sig. Ser lite ut som egget i profil. _________________ Jon Lund |
||||
Re:
Tack! Hade inte tigat nått innan jag började med chassit men nu har det blivit några timmar och det börjar arta sig ![]()
Som sagt glöm dom första bilderna! Kommer nya bilder snart som inte liknar dom första bilderna alls. Är mer lik Bentlys LeMans bil.... _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (24941 totalt) |