Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1748 besök totalt |
Tillhör dom här bilarna också folk från rejsa?
Ringen 6 juli 2003. Bilderna är borttagna eftersom personerna på bilderna inte har gett sitt godkännande att dom visas på forumet. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re: Tillhör dom här bilarna också folk från rejsa?
Jag känner igen båda bilarna, tror inte de brukar göra några inlägg här på rejsa, men jag vet att en av dem i alla fall läser då och då. Mvh Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Övre bilden är Anders och (tror jag) Stefan, dom var och körde på Ringen i påskas.
Undre bilden är Christer i sin "gammel Porsche", han kör också en 964 RS, jag vet att han är inne och läser här titt som tätt. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Fast dom här korten är tagna helgen 6 juli, men dom kanske är trogna besökare på Ringen. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
En liten synpunkt.
Det är ju inte alltid säkert att alla vill skylta med sina namn när de är nere och kör på Ringen. De kanske har sagt till frugan att de är och fiskar i fjällen eller så vill de kunna vidhålla "endast helgkörd" när det är dags för försäljning! ![]() Därför tycker jag att man kan vara lite försiktig med att lämna ut namn på de som varit där, såvida man inte är säker på att vederbörande gillar uppmärksamheten - som t ex JohanN ![]() En del fotografer/webmasters går ju så långt som att redigera bort registreringsnumren på bilarna, vilket kanske är lite väl drastiskt. Nåväl, bara mina tankar som kanske förklarar mitt något kryptiska inlägg ovan. mvh Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Känner mig lite träffad av synpunkten ![]() Var nere i påskas, har hittat bilder på min bil med registreringsnummer och allt på 4 sajter. Om man kör omkring med en naken Tracy Lords i passagerarsätet på Ringen så kommer frugan och alla andra att få reda på det, även om det bara var för en helg. ![]() Poängen är att man tar en stor risk om man ska hävda att man varit och handlat på ICA. ![]() Skämt å sido, jag kan hålla med om att vi kanske inte behöver skylta med hela biografin, men registreringsnumret är väl ändå lite mer avslöjande än ett förnamn ? För att vara lite intrigerande måste jag också fråga mig varför Anders är så mån om att identiteter inte röjs... ![]() _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Ser att du är en receptiv person Staffan! ![]() Till ditt försvar skall också läggas att jag noterade att du endast använde förnamn vilket kanske är anonymnt nog och du har ju helt rätt i att reg numret ger mer information - för den som orkar söka. Måste erkänna att jag tycker det är ganska trivsamt när man rullar in på macken vid Döttinger Höhe och det kommer fram någon okänd tysk och säger "är du här nu igen - jag såg dig i påskas!" Min regskylten gör att jag givit upp anonymiteten för länge sedan! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Det är väl lite av det som hände på 70: talet när TV visade publikbilder i pausen från Båstads tennisen, det vart ett herrans liv för det kunde ju sitta någon där med sin älskarinna, som det inte var meningen att någon skulle veta om.
![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Jag är av den uppfattningen att åker man till ”offentliga platser” så får man vara beredd på att bli fotograferad, & har man inte rent mjöl i påsen, så får man väl hålla sig hemma.
![]() Eller så kan man göra som den Porsche ägare jag såg i Pit Stop depån, sätta dit andra nr-plåtar, (men även vakterna hade koll på honom genom TV övervakningskameran som dom har). ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Talar du av egen erfarenhet nu Lennart? ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
I princip håller jag med dig Lennart, min kommentar var endast ämnad att skapa lite eftertanke när man lägger ut namn på internet - det rör sig ju trots allt om våra kompisar. Nu tror jag dock att båda ovanstående förare har rent mjöl i påsen och inte har något emot att hamna på bild! Ja, när det gäller Christer så har han lovat att han har pilsner med hem i sin påse så den ser jag fram emot! ![]() mvh _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag brukar sudda ut regnr, om jag lägger ut bilder på nätet.
Att lägga ut bilder på bilar man fotat på ringen, tycker jag inte borde vara några problem, såvida det inte är någon som kraschat. För då tycker jag man skall vara försiktig med att lägga ut bilder och namn, om man inte frågat vederbörande om lov! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Se bara till att låta flaskorna stå rakt upp och stilla ett tag efter att Christer har levererat dom. Ser ut som att det går undan på bilden, inte bra för kolsyran. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1748 besök totalt |