Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (7136 totalt) |
Det skulle kunna va något. hur menar du med kulan/skåel -äckelmått. Att dom är färdiga eller att dom håller ![]() */Danne (Hurellerhur så bör du nog inte jmf. din fornlämning med "bjutten" - Engelsk ingengörskonst är något helt annat än Svensk. i Sverige bygger man färdiga produkter. i England så bygger man halvfabrikat.. ![]() ![]() _________________ Daniel Bernås |
||
På det jag håller på med (chevy smal- och big-block).....byter man stötstänger till mycket grövre....men crommolly.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Exempelvis Jesel tillverkar stötstänger enligt önskade längder/ändar om man vill. De är dock ganska kraftiga så de måste förstås ha tillräckligt plats i block/topp. Exempelvis så ligger de smalaste av Jesels Pro Series stötstänger på 3/8" i diameter, dessa har gods på 0,120". Kamföljare som ex. Jesel Keyway finns i två storlekar och kan man få ner dessa i blocket så kan man förmodligen använda dem, dock antar jag att 0,937" i diameter är lite stort. Att få tag på vipparmar som passar kan nog däremot vara svårare, eller ja, allt går ju att få tag på, det handlar bara om vad det kostar. Att få tag på lätta ventiler är dock viktigare än lätta stötstänger. Ventilfjädrarna är också mycket viktiga, kan dessutom vara mycket stor skillnad på ventilfjädrar i olika prisklasser. Att montera oljekylning av fjädrarna i ventilkåpan är också fördelaktigt bland annat för ventilfjädrarnas livslängd. |
||
Nu har jag vart i kontakt med 3M.... tog lite tid...
Dom har nog det som krävs förutom att dom inte kan tala om vad stötstängerna väger... eller vad dom kostar... eller var man ska köpa dem... Dom ska vara 40% lättare... ![]() Ska ta och höra vad Jesel kan erbjuda ... Forts följer */Danne _________________ Daniel Bernås |
||
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (7136 totalt) |