| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ang. moccaratt!!!!
|
2832 besök totalt |
|
Ang. moccaratt!!!!
jag undrar om de finns nåt sätt att få min Mocca ratt att bli som ny????? Den e inte lika fluffig eller vad man ska säga som de nva när jag köpte den nån som vet nåt bra tips hur man kan göra!!!!!!! MVH Vrid _________________ André Lidén Kör en gammal grå saab... |
|
Det bör väl gå att borsta upp ruggen lite pss som med moccaskor.
Men rent generellt så är Moccarattar en konsumtionsvara, speciellt om man kör utan handskar. |
|
Finns Mocka tvätt med!!!, hjälper till och få den jäkligt fräsch, dock kan den tappa lite av färgen!
|
|
När jag köpte en mocaratt får några år seda....fick jag med en liten mässinsborste.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
|
Jag brukar ta av min och tvätta den i diskhon med rikligt med vatten och lite vanlig handtvål, inte Dove eller något sånt trams utan vanlig hård handtvål. Sen hänger jag upp den så den får torka ordentligt. Var försiktig med lösningsmedel som kan lösa limmet på rattar som inte är sydda också.
Ytan blir lite hård när den torkat klart men det försvinner när man anvät den ett tag. Eventuellt kan man ta en borste och rugga upp ytan igen. Det har fungerat i många år för mig. _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
![]() |
Skruva banåkabil
Ang. moccaratt!!!!
|
2832 besök totalt |