| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hjälp! Familjen växer - rolig 5-sitsbil?
|
3 besök senaste veckan (9101 totalt) |
|
Hade jag vart du hade jag iallafall testat Opel Zafira OPC. En märkligt rolig bil faktiskt
Känns och ser inte ut som en ordinär mpv.. 240hk. Köp begagnat om du hittar, Opel har väl inte världens bästa andrahandsvärde
_________________ Rachid Rachid |
||
|
Det finns bara två alternativ.
1: Inga kompromisser, skaffa en buss för att skjutsa barnen och behåll RX8an för nöjeskörning. 2: Behåll RX8an och åk flera gånger. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
|
_________________ Mattias Nilsson |
||
|
Re:
Inte så tokigt. Budgetalternativ till M3. Någon som vet hur kul de kan bli? Har rattat en standard o den hade rätt simmig styrning/chassi - relativt alltså... Kan man få dem mer hardcore än M3 i chassi/instyrning? _________________ Jan Å |
||
|
Re:
Med en seriös kravspecifiakation så... Vad krävs av ditt transportfordon? Utrymmen, ekonomi, driftsäkerhet, bankörning, gatkörning, långfärdskomfort, etc, etc, etc... //K. Konsument |
||
|
nya STI:n eller en evo 9:a är de vettiga alternativen då. ska du behålla motorn org så hade jag tagit subban, vridet är trevligt i nya 2,5L motorn. evon är lite mer "bus" och breställ enligt min högst personliga mening. hade jag valt hade jag nog tagit 9:an endå, men det är pga anledningar som egentligen inte spelar någon roll i ditt fall.
mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
|
Du ska ha en BMW 130 såklart
Massor av körglädje, samma prestanda som din Mazda (kanske lite vassare ) och plats för 3 ungar i baksätet
|
||
|
Skulle kombi vara osportig!? Tycker de flesta bilproducenter brukar spotta ut de sportigaste familje-modellerna i kombi.
Har absolut inget all klaga på med min Subaru Legacy GT Turbo Wagon, 245hk räcker och skulle man vilja ha mer så är det lätt fixat......................... _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||
|
Re:
Rätt men för mig är känlan viktigare än effektivitet. En Boxster "utan S" är inte as-snabb, men OJ så kul
_________________ Jan Å |
||
|
Hehe, nya Cittra C4 Picasso ser ju jäkligt tuff ut. Fast säkert inget man rejsar med...
God Jul! |
||
|
ojoj vilken svår fråga.
M3 e46 ligger helt klart väldigt bra till, allround och trevlig med lite modds. Dock kan det ju va jobbigt att skyffla in massa folk i en copue med bara 2 dörrar. Evo9an är också en het kandidat, mer rally än rejsing men väldigt potent. Audi går bort av principskäl
MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Hjälp! Familjen växer - rolig 5-sitsbil?
|
3 besök senaste veckan (9101 totalt) |