| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Att ta bort ABS enheten helt & hållet ?
|
2087 besök totalt |
|
Hur kopplar jag detta sedan.... ?
------ ? ------- Är det nån skillnad på huvudbromscylindern på en ABS-bil & en utan ? Det sitter en utgång på huvudcylinder som inte används - Går den att nyttja som jag skissat det ? MVH/ .......Kristian - GOD JUL Nu är det julklappsdags strax _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re: Att ta bort ABS enheten helt & hållet ?
_________________ Roland Johansson |
||
|
Hej Rolle God Jul
Bilen är en 1994 Mitsubishi EVo2 Karossen finns ju i Sverige men med fwd & 1,6i - kanske huvudcylindern passar från den då ? Eller iaf från någon annan Mitsubishi. Kan du förklara det med "pump" till bakbromsarna du nämnde tack K
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re:
Nu är det GOD JUL opch god fortsättning. Återkom gärna efter helgen för uppklarande av konstigheter. Har du tänkt att köra med originalok etc kan nog snikmodellens huvudcylinder vara bra, annars skulle jag titta på en dkv S2 eller liknande utan ABS då den har bara halvtaskiga bromsar för sin effekt. Många tyska bilar (bosch system ?) har en elektrisk pump som fixar trycket för bakbromsarna, troligen för att folk trycker för dåligt på pedalen (min gissningn) och sedan får ABS pulsa bort för högt tryck. Men jag har inte grottat överdrivet mycket, det är ett litet antagande från erfarenhet av dels bromssystem och andra 'livsviktiga' system och elektronikutveckling i framkant. Jag tror att även atjoprosit bilar har ganska likadant uppbyggda bromssystem. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2087 besök totalt |