Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14117 besök totalt |
Så om det inte står att man FÅR förbinda buren med karrossen med plåtbitar så är det förbjudet. ok det kan jag svälja. Men varför får då de såkallde licensierade burbyggare göra så????? Eller har jag missat något visäntligt???? ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Re:
Ju mer du svetsar, ju mer försvagar du röret. Själv kan jag hantera en MIG, men har noll koll på material, så jag vet inte när jag ska sluta... och en certbur får ju egentligen vara utformad hur som helst - så dom kanske har tjockare a-stolpe-rör som tål att svetsas mer i? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
Eller att FIA-certning har företräde framför SBF, oavsett hur det ser ut. _________________ Arne Lindgren |
||||||
Re:
Det är alltid tävlingsledaren som i slutändan är ansvarig för tävlingen. Om denne låter en felaktig bil starta där vagnboksbesiktaren begått ett misstag så är det tävlingsledarens ar**l som ryker - och således har tävlingsledningen rätten att neka en felaktig bil att starta. För vad är det som säger att vagnboksbesiktaren gjort ett fel eller har det "fuskats" i efterhand? Bäst är att vara säker på vilka regeltexter du "lutar dina lösningar" mot. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
Det vore ju också behändigt om dom man ska fråga...tex. den du länkade till...viste vad dom pratar om. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
Visst är det så, därför är det säkrast att fråga personen i fråga vilken regeltext den lutar sitt resonemang mot. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
om det är en tolknings fråga då? Vagnsbokbesiktare har godkänt bilen och även pratat med andra kollegor som har samma uppfattning. Sen när den bilen kommer till tävling och den Teknisk kontrollant/Domare har en annan åsikt att den bilen inte är reglemetsenlig. _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Re:
Det är då någon kommer att bli åtalad för dråp alt. mord. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
Det är därför jag tejpar ihop mina bilar....och dom blir jättestarka.... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
Har samma problem, han tycker att tanken absolut skall vara i en alulåda. Jag har letat överallt i reglementet men inte hittat var det står. Någon som kan hänvisa? _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Re:
Står det SBF eller daniel i mitt inlägg? då tar vi det igen: Hej, Jag heter Daniel. Jag gillar att åka på bana. Jag har en bmw 2002 för ändamålet. Jag bor i Märsta. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
är det därför sömlösa rör är starkare - för att sömmen inte är tejpad? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
Har du något konkret exempel? om du inte kan få tekniska kontrollanten att prata med besiktaren så finns det en konflikt. Första instans för en juridisk anmälan tror jag är distriktet. Sista är RF's riksidrottsnämnd. Din klubb/SGA borde ha koll på det. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
Ställ frågan till honom. En googling på 'site:sbf.se tank låda' ledde mig till http://web.sbf.se/regler/up/3/FIA_Ap edit: 'site:sbf.se säkerhetstank' gav också lite att läsa _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
Precis så hände i sommras för en kompis. Vet inte riktigt hur infekterat det är så jag vill inte säga så mycket mer än... _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Re:
Du kan inte dra slutsatsen att man förstör ett rör, om man svetsar i det...bara för att ett sömlöst rör är av bättre kvalitet en et sömmat. Jag förstår inte att du ger dej in i sånna här diskussioner..??? Att man ska svetsa så lite som möjligt i huvudbågen....gäller bara när en ammatör bygger själv. Det är en försiktighetsåtgerd av SBF.....för att minimera felaktigt förfarande. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
...och jag förstår inte att ni inte kan förklara er bättre. Detta känns mer och mer som andra forum, där man får one-liners (som fulings) till svar om att man har fel - och inget mer. Tråden handlar ju precis om det du säger i sista stycket - en amatörbyggd bur. Kan du ge exempel på vad felaktigt förfarande innebär? Skulle det kunna vara en "amatör" som ska svetsa på en plåt och bränner på för mycket så det blir ett hål i röret? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14117 besök totalt |