Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4117 besök totalt |
Jag skulle vilja slå ett slag för Expressens motorklubb väldigt seriös och duktiga instruktörer
![]() Tror inte jag lärt mig så mycket bilkörning på en dag tidigare som säsongsavslutningen med dom på Mantorp ![]() Men som sagt det viktigaste är att ha kul men möjligheten till feedback är guld värd _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Re:
Hej Pastorn! Välkommen att köra bana med BMW SC. Det krävs licens (vid de flesta träffar kan man teckna PR-licens 1ggr per år) och en viss annan formalia - allt för att det skall vara inom lagstiftningens vita ruta. Bland annat skall din bil vara skattad,. försäkrad och besiktad av SBP. Besiktningsmän på plats kan neka körning om bilen inte anses säker ur en objektiv/subjektiv vinkel. (En spis med 750 hk kommer sannolikt inte klara en sådan granskning...) Info om det mesta hittar du här: www.bmwsc.com eller så kan du pm:a mig! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Hej Pastorn,
Jag rekommenderar INTE att du tar ut din Audi med varken 950 eller 750 hästar på bana då du första gången ska ut på bana. Kristoffer har goda råd tycker jag. Sen om du väljer att köra på Kinnekulle eller på Gelleråsen första gången är nog inte av avgörande vikt om du har goda instruktörer och kör med huvudet. Satsa på att lära dig att köra först och välj en bandag med mycket instruktion och många instruktörer. Ta dig tid och kom ihåg att ha roligt och att inte försöka vara snabbast på banan. Du kommer att bli snabb om du inte försöker för intensivt. Hoppas att vi får ses på banorna nästa år! Skoj är det iallafall att köra på bana! _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
ted. skulle starkt rekomendera att bygga om ditt avgassystem du har nu.
![]() tror inte att ted har några problem med att hantera bilen med 700-900 Hk öht, oavsätt vart han kör. verkar mer som om han är lite för ödmjuk just nu faktiskt vad gäller hur han kan hantera bilen! ![]() vill du lära dig spårval, tipps och trix så börja med en kurs i bruksbilen eller ta med både en bruksbil och den röda faran. (som inte kommer vara röd nästa år?) sedan e nog bästa sättet å lära sig på de banträffarna som märkesklubbar eller andra klubbar som har instruktörer på platts. då lär man sig snabbast från grunden och får ett hum om hur man ska tänka och testa. ta kursen och kör 1-3 olika tillfällen med instruktör så har du kommit väldigt, väldigt långt! glöm inte å fråga om du har frågor, men det brukar ju inte vara några problem med dig va? ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4117 besök totalt |