Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (26201 totalt) |
Hirschberg adress är www.porsche.cc eller http://www.v-zweeden.com som ligger i Holland men det kanske blir billigare till slut lycka till Magnus _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
Efter mycket letande och förfrågningar har jag nu fastnat för att reparera det gamla blocket genom att sätta i foder, detta lär förhindra att problemet upprepar sig. Blocket går till borrning idag sen får vi se vad tid det tar innan bilen rullar igen, har dock fortfarande hopp om att bilen skall kunna gatreggas före denna sommar är slut. Sedan har man nästa vinter på sig att bygga riktig bil av den.
_________________ Rolf osbeck |
||
I fredags var allt återmonterat och klart för provkörning. Då visar det sig att min ambition att satsa på ny startmotor straffade sig den går åt fel håll eller rättare åt normalt håll 944 ans start ska gå åt motsatt håll eftersom startmotorn är monterad bakom svänghjulet. Efter månader av skruvande på bilar för roadsport A,B och C har jag nu möjlighet att börja skruva på en BMW no limit projekt för fyndbörsen cup. Jag ser redan fram emot vårens tester på karlskoga där vi ska radera ut våra egna varvrekord för biltypen. Jag återkommer med uppstartsresultat av audi-porshen när rätt start motor har inkommit.
_________________ Rolf osbeck |
||
Efter att ha monterat rätt startmotor så var det inga problem att starta upp maskinen. Efter att oljetrycket fått runt olja överallt så spann den som en katt. Vid en kort provtur vid relativt låga varv kändes oxså att kraften finns där. Eftersom tidschemat hela tiden har flyttats så finns inte tid för detta objekt nu utan ställs undan tillsvidare. Motorenoveringen har tack vare hjälp från Peter Sanden,Ströms trimservice och Vargöns Mekaniska Verkstad blivit relativt billig.
_________________ Rolf osbeck |
||
Grattis! Alltid trevligt när rätt saker händer när man vrider på nyckeln! ![]() Min har strax tickat 23000 mil... varav jag kört 2000 sen i april... ![]() ![]() Har du lust att PM:a en ungefärlig prisbild? _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Idag nästa på dagen ett år efter hemtagningen från tyskland så är bilen godkänd och svenskreggad. Nu är det bara att riva ner igen och göra " bil" av den 1360kg vägde den det blir alldeles för många kilo per hkr.
_________________ Rolf osbeck |
||
Var och hjälpte till och skruvde på bilar i Trollhättan och fick förmånen att få prova den renoverade S2:a, dra åt helv... vad den gick.Sliter loss bakhjulten på 3:e växlen. Nu har jag inte kört så mycket bilar med herre-jösses motorer men tror att detta kan bli en riktig vass Roadsport B räser.
Tänk att få lätta ur 300 kg, chassi-uppgradera och på med ett fett avgas system och få simska runt på bana ![]() ![]() En retro bild som den ser ut idag (fast med en Sanden splitter fram) ![]() ![]() Nu nästa ett år sen den hämtade från Tyskland - inreggad och klar ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
Japp, dom går bra!
![]() Fast 300 kg är väl inte så bra att lätta bort, då blir det väl A? 1210 får min väga med 211 hk, ABS, omprogrammerbart sprut. Väger i dagarna ca 1370 med mig, mycket soppa, men utan reservhjul. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Re:
Nej kanske 300 är att ta i men runt 200 borde väl gå ? Har du sett några lättade S2:or ? Såg att äldre 944:or ligger kring 1150 kg. _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
närmare 1000 är målet för min -87, men säg runt 1040 för att vara realistisk. Buren väger ju en del, men tar man bort instrumentpanelen och ventilationspaketet så är man där!
/ ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Karl ABS skall bort av säkerhetsskäl och omprogramerbart sprut skall vi inte ha men taket skall kapas av och ersättas med ett utan sollucka ,karossen skall blästras ren och målas med tunt lager färg. Skulle den bli för lätt för B då får vi placera viktern där den är fördelaktigast.
_________________ Rolf osbeck |
||
Re:
Ni funderar inte på att byta ut luckan mot en tunn och plocka bort mekanismen? /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Mats har gjort det på en av mina tidigare bilar och det blir inte bra. Har dessutom fått tag i ett tak från skrotad bil så det blir takbyte det känns dessutom lit bättre om man mot förmodan skulle hamna på taket.
_________________ Rolf osbeck |
||
Det är sant, det skall tydligen vara någon förstyvning i de bilarna som har lucka, men jag vet inte riktigt var dessa sitter, har du någon annan?
/Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Re:
Varför blir det inte bra? Tänkte ersätta min lucka med en tunn skiva, känns inte direkt som att plastlucka som sitter där nu är särkskilt säker den heller om man tänker på säkerhetsbiten men den är onödigt tung för en plastbit (väger mer än hela motorhuven) Min bil väger enligt tidigare ägare ca 1070 torrvikt, ni kan ju kika i min biltråd för att se hur pass lättad den är. Vet inte vad det är för viktskillnad jämfört med en S2. _________________ Martin Öberg ![]() |
||
En sista liten fråga om förstärkningen
![]() Sedan lider våra bilar av samma sjuldom, att de blir tyngre och tyngre för varje modellår. Regler och lagar antagligen, krockskydd etc. /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (26201 totalt) |