| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skarvfläns avgassystem
|
936 besök totalt |
|
Skarvfläns avgassystem
Tänker på dåna där flänsar som sitter tex på en katalysator och man skruvar fast avgassystemet i. Inte helt oväntat hade kaduttens simonsburk ett långt hål (förklarar det underliga ljudet i slutet på sommaren hehe). Jag skulle vilja ha en extra skarv på ett ställe vid bakersta burken och av olika skäl kan jag inte ha så där "skjutaivarandraskarv" utan jag måste ha med bultar. Är det någon här som vet var man köper såna skarvar och där dom inte kostar skjortan. Ska kunna svetsas mot avgasröret. Behöver inga svar om varför jag inte kan ha si eller så. Jag vill bara veta vart man köper såna skarvar. Skarven ska vara 2.5 tum. Tackar på förhand _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
|
jag gick till en mekfirma i mariestad när jag bodde där. Det plasma-skar dem i 8 mm plåt har jag för mig. Två 11 mm hål för bultar o ett stort för 2.5". Jag blev väldigt förvånad över både måttnoggrannhet o finish på skärytan. 4 flänsar gick på 200 spänn har jag för mig. De ville helst ha ritningen på diskett o det fick de.
Kort sagt .. jag blev vansinnigt nöjd _________________ Mats Andersen |
|
http://www.ray.se/NH/katalog.htm
Kolla universal. Finns i både vanligt stål och rostfritt. Det är ett förband med en packning mellan. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
![]() |
Skruva banåkabil
Skarvfläns avgassystem
|
936 besök totalt |