| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bultdelning Raidratt 74 mm
|
2991 besök totalt |
|
Har just monterat ett snappoff i kadutten som jag köpt begagnat. Nu ska jag ha en ratt också. Ratten som följde med är en Raid och när jag mäter bultdelningen får jag det till 74 mm rakt över. Vilka andra fabrikat fungerar då? Tacksam för svar?? _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
snapoffen finns i två utföranden om det är den äkta svenska snapoffen.
ena är: RAID,Tazio,SWM,Luisi,Nardi,Personal andra är: Momo,Sparco,OMP mfl www.snapoff.com mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
|
Re:
Har haft Sparco, nardi, personal, omp, luisi samt raid på samma rattnav med samma bultindelning _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
får visst förtydliga mitt svar..
bultdelningen som skiljer de två olika versionerna är alltså de som är snapoff>rattnav. inte mellan ratt>snapoff. bultdelningen för ratten har båda delningarna så du kan köra vad som för ratt på den MEN om man inte redan köprt rattnav så ska man beställa rätt till det navet man har eller ska köpa. du hade en raid så då har du ett nav med raid bultcirkeln. passar det redan nu för dig (snapoffen sitter redan på navet) så får jag gratulera till flaxet!
robber, har alla rattarna pekat rätt? hade naven dubba bultcirklar åt olika håll?
ett väldigt tydligt problem.
_________________ Christian Lange 458 |
||
|
Det är ratt till snapoff som är frågan här. Verkar konstigt om flera olika bultdelningar skulle funka mot snappoff-delen som man tar av ihop med ratten
Idag har jag allt som behövs för att byta ratt men jag vill inte använda den träratt som följde med. DEn ratten är en Raid. När jag tar av den är det bara sex hål i den delen själva ratten sitter skruvad i och som följer med när man tar av ratten med "snap-off funktionen". Jag har mätt dessa hål centrum till centrum och då är det 74 mm. Så frågan är nu vilka olika fabrikat jag kan leta bland när jag ska köpa en Mockaratt??? _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
aha! en gammal modell av snapoff! då är det en annan historia. då kan jag tyvärr inte hjälpa dig/skriva mer än det jag gjort.
mvh C (alla de snapoff som säljs idag har båda möjlihgeterna på ratt delen. den enda som ev inte har det är den som momo säljer via licens så vad gäller den låter jag det vara osagt hur det är. men resten har båda möjligheterna på ratt delen.)
_________________ Christian Lange 458 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2991 besök totalt |