| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Söker ritning på motorstativ
|
2674 besök totalt |
|
Ritning?
Nej jag har aldrig gjort någon ritning på de stativ jag har byggt. Däremot har jag ett jädrans stadigt och välbyggt motorstativ som bara står här. Det har tjänat hänge åt en BMW M30 sexa och när den satt i stativet var det stadigt som attan. Biltema tar väl en femhundring för ett stativ, så vill man slippa bygga och härja kan man handla ett där. Annars är mitt sugen på ny ägare. Helt egentillverkat med led som består av en grov svarvad hylsa och en fet tapp däri, givetvis H7 passning. Kan ta en bild på det om så önskas.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Kan helt klart rekommendera biltemas nya modell på motorstativ som de numera har där motorn sitter helt vågrät och inte lutar uppåt. Väldigt prisvärda, vi har tre i verkstan
|
||
|
Re:
Låter bra, testar ett sådant. /Henrik |
||
|
Re:
Uppåt? Vad har du för tjejmotor? :P Här i garaget är det bara motorn från min lotus som kanske lutar lite uppåt... Men dom flesta lutar neråt minst lika mycket som det från början lutade uppåt
och om någon undrar över vikten så pallar stativet en Chev BB fylld med betong utan problem! det är ganska många kg det... |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Söker ritning på motorstativ
|
2674 besök totalt |