| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Delar till en ZF-låda (BMW 328/528 )
|
1883 besök totalt |
|
Söker en medbringare (utg axel) och en kopplings cylinder (som skruvas på lådan)
till en ZF-låda utv 1:1, satt enl uppgift på BMW 328/528, årsmodel okänd. Måttet på utg axelns diameter ca 31mm (utv splines) Tacksam för alla svar, genom PM eller telefon. /// Rolf. Tel; 070-5298447 _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
|
Tror jag ska ha kvar medbringaren från min trasiga låda. Det skiljer dock på slavcylindern beroende på om den kommer från E36 eller E39 (olika kolvdiameter), har ingen sådan till övers men en ny kostar bara ca 600:-
Är det förresten den stora eller lilla hardyskivan? _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re:
Tackar Niclas! Har ingen aning om vilken hardyskiva det skall vara.
Lite bakgrund, lådan skall monteras på en 318is för BMW cup (klass modif) så därför behöver jag en medbringare som jag kan göra om . Tror i alla fall att det är lättast, annars måste jag söka en annan kardanstång som passar på min medbringare som redan är modif
Lådan har nämligen suttit på en E36 compakt (Rutger Racing) som gått långlopp. Medbringaren som sitter på lådan är rund med fyra hål, min kardanstång har tre fästöron och
jag tror det sitter en liten hardyskiva på den, (den är mindre än M3 E30:s i alla fall) Mycket snack, vet inte om du fattar något av det
Vet du om längden skiljer sig på stången till de olika slavcylindrarna. Den jag har till orginal- lådan är i alla fall för kort
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
|
Verkar som det är bytt medbringare då, kanske till en volvo medbringare. Jag ska ha medbringare till lilla och stora hardyskivan med tre fästhål. Hardyskivorna har 78 eller 96mm bultcirkel.
Tror inte stången skiljer mellan dom. Jag har alltid fått förlänga den när jag har bytt svänghjul och koppling, men det är ju bara att kapa av den och svetsa dit en extra stump på mitten. Har du kollat så att mothållet på motsatt sida av kopplingsarmen är lagomt långt så inte kopplingsarmen bottnar i tryckplattan vid urkoppling? _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
SÄLJES
|
1883 besök totalt |