Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (3017 totalt) |
vägverket bygger chikaner på svenska vägar
http://www.aftonbladet.se/vss/telegr Då är det väl bara att hålla tummarna för att dom bygger fler då ![]() ![]() ![]() |
||||
Hm, just ja, vi bor ju i Sverige... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
I Danmark har man hållit på med sånt rätt länge.
Kommer ihåg utanför en by på Jylland som heter Gimming. Rak väg frammför mej, en svacka och så fortsatte vägen rakt efter svackan. Ladda fullt! När jag kom ner i svacken låg där, mycket påpassligt, en chickan ![]() ![]() Missförstå mej rätt, Jylländska småvägar är fantastiska och väl värda ett besök. Men det är inte alltid chickanerna verkar vara ditlagda för HÖJA trafiksäkerheten... JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Eller där dom inte ens satt upp skyltar som varnar för fartguppen, eller har vita markeringar på guppen, eller har godkänd belysning vid guppen.. (Jag vet, fick mej en redig flygtur med min 240 p.g.a. Ovan nämda anledningar) Som tur var så var det stenhård fjädring så bilen klarade flygturen bra men man blir förbannad... ![]() |
||||
Jag trodde inte mina öron när jag hörde det där med chikaner på vägarna i radionyheterna ihelgen!
![]() ![]() ![]() Hur många, med några hjärnceller kvar, tror att antalet olyckor minskar med chikaner på vägarna?!? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Dom som ser ett linjärt samband mellan hastighet och trafikolyckor. Nävisst, du skrev ju "med några hjärnceller kvar". Ingen då. När jag var i London nyligen pratade de på TV om att man skulle ta bort fartguppen för de hade ingen effekt. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
För att du ska tvingas köra sakta hela tiden, det kan ju komma ett fartgupp när som helst. Antagligen. Det kan ju inte vara att det är dyrt med skyltar, för det gäller ju aldrig annars. Typ när det går ner från 90 till 50 måste man ha ett par skyltar emellan som det står 70 på ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Är det ett led i nollvisionen?
Varför inte göra om alla vägar till grusvägar och se till att alla kurvor är feldoserade så det inte går att köra fort? När man änåd håller på så kan man förbjuda motorvägar också det går ju att köra fortare där....... ![]() |
||||
Angående extrasvängar på allmän väg så är det här ett exempel på en bra alternativväg när man är på semesterresa längs våra motorvägar:
![]() Just det här exemplet är taget ifrån motorvägen alldeles norr om Sundsvall, men liknande finns ju lite här och var. Hjälper mot insomningsproblem. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Underbar!! Ni som åkte efter mig in mot stan från Öswering vet att jag gärna kör såna "omvägar"
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
_________________ ![]() |
||||
![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hmm, ska fösöka komma ihåg att testa den nästa gång jag får möjlighet. ![]() _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Hmm... med BMW'n??? Ja, du kan ju inte gasa ut rumpan med den, hehe (var jag elak nu, hihi) _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (3017 totalt) |